15.8 C
Athens
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚύρια θέματαΜετρό: Ποιες περιοχές θα επωφεληθούν από τις επόμενες επεκτάσεις στην Αθήνα;

Μετρό: Ποιες περιοχές θα επωφεληθούν από τις επόμενες επεκτάσεις στην Αθήνα;

Οι μελέτες και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Η πιο προχωρημένη επέκταση είναι αυτή της Γραμμής 2 προς Ίλιον, η οποία έχει μήκος περίπου 4 χλμ. και περιλαμβάνει 3 σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.

Η επέκταση περιλαμβάνει επίσης τον εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα και την κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης. Ο σταθμός «Παλατιανή» θα βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου, με δύο εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.

Ο σταθμός «Ίλιον» θα τοποθετηθεί στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και θα διαθέτει επίσης δύο εισόδους, καθώς και σύνδεση με τον ομότιμο σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

Ο σταθμός «Άγιος Νικόλαος» θα βρίσκεται κάτω από την οδό του ίδιου ονόματος και σε τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγίου Νικολάου.

Η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης και οι τρέχουσες ανάγκες απαιτούν την κατασκευή επιπλέον χώρων αμαξοστασίου για την εξυπηρέτηση των συρμών. Έτσι, θα προχωρήσει και η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική περιοχή, εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων, στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.

Για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της επέκτασης, θα χρειαστεί να αναβαθμιστούν ή να αντικατασταθούν ορισμένα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Χωρίς αυτές τις αναγκαίες αναβαθμίσεις, δεν θα είναι εφικτή η περαιτέρω επέκταση των γραμμών.

Όσον αφορά το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων, αυτό θα αναβαθμιστεί σε όλους τους σταθμούς των Γραμμών 2 και 3. Οι τροποποιήσεις θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά στους σταθμούς και φρέατα, χωρίς να υπάρξει διακοπή λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3.

Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ξεκίνησε τον Μάιο του 2023 και έχει ήδη ολοκληρωθεί, με το δεύτερο στάδιο να ακολουθεί σύντομα με την υποβολή οικονομικών προσφορών. Η εκτιμώμενη έναρξη κατασκευής είναι το 2026 και η λειτουργία της επέκτασης αναμένεται το 2031.

Η Γραμμή 2 σχεδιάζεται να επεκταθεί στο μέλλον με 3 νέους σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.

Επέκταση προς Γλυφάδα

Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα, συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών. Ο πρώτος σταθμός θα είναι στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη, και ο τρίτος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Σύμφωνα με τους αρμόδιους της Ελληνικό Μετρό, η δυνατότητα επέκτασης του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, υπό την προϋπόθεση ωρίμανσης των μελετών και εξασφάλισης χρηματοδότησης.

Μελλοντικές επεκτάσεις

Ο σχεδιασμός των μελλοντικών επεκτάσεων είναι ένα σημαντικό μέρος της δραστηριότητας της εταιρείας. Ο ΟΑΣΑ είναι υπεύθυνος για αυτό το επίπεδο σχεδιασμού στην Αθήνα και αυτή τη στιγμή υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από την οποία θα προκύψουν οι σχεδιασμοί, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.

Έχουν εξεταστεί σε προκαταρκτικό στάδιο οι επεκτάσεις της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και του Μετρό προς Καλλιθέα, για να εξασφαλιστεί η σύνδεση του ΚΠΙΣΝ (Ιδρυμα Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.

Επιπλέον, έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, διέρχοντας από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, σχεδιάζεται η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.

Επιπλέον, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, ο οποίος θα συνδέεται με τις Γραμμές 2 και 3. Αυτός ο κλάδος θα αποτελέσει μέρος της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, εξετάζεται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο