Το μεγάλο έργο της κύριας γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του και είναι έτοιμο να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος. Μάλιστα, η διοίκηση της ΑΚΤΩΡ, θυγατρικής του Ομίλου Intrakat, ανακοίνωσε σήμερα την πρόοδο του έργου παρουσία πολιτικών παραγόντων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και της διοίκησης της Ελληνικό Μετρό.
«Η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ολοκληρωθεί» δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου. Προς το παρόν, απομένουν μόλις οι δοκιμές και, όπως ανέφερε, στο τέλος Νοεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει Μετρό. Ο κ. Εξάρχου επισήμανε ότι η εταιρεία τήρησε την υπόσχεσή της για παράδοση του έργου στην προσυμφωνημένη ημερομηνία από τη στιγμή που ο Όμιλος Intrakat απέκτησε την ΑΚΤΩΡ στα τέλη του 2023. Σε αυτό το σημείο, τόνισε ότι το έργο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό μάθημα για τον τρόπο που πρέπει να γίνονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί πέρασες στην Ελλάδα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας καθόρισε τη σημασία της συνεργασίας ανάμεσα στην ΑΚΤΩΡ και το δημόσιο, που διευκόλυνε την ολοκλήρωση του έργου. «Ο στόχος επετεύχθη» πρόσθεσε. «Παραδίδουμε το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη» τόνισε, επισημαίνοντας ότι ο σταθμός «Βενιζέλου» θα είναι ο πιο εντυπωσιακός στην ήπειρο. Καταλήγοντας, εξέφρασε την υπερηφάνεια του για την παράδοση αυτού του σπουδαίου έργου, θεωρώντας το έναν θησαυρό για τη Θεσσαλονίκη και την Ελλάδα συνολικά.
87 ημέρες πριν την παραχώρηση
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε: «Απομένουν μόλις 87 ημέρες για να παραδοθεί το Μετρό στους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Η ολοκλήρωση αυτής της κατασκευής αντιπροσωπεύει όλες τις στρατηγικές μας επιδιώξεις». Όπως εξήγησε, μέχρι σήμερα το ποσοστό ολοκλήρωσης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 94,60%. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής, απομένει να πραγματοποιηθούν οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και του τροχαίου υλικού. Εδώ, παρουσίασε και τις πρόσφατες ενέργειες που έγιναν για την περαίωση του έργου.
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει στην πράξη ότι σχεδιάζει, υλοποιεί και παραδίδει έργα που βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας τις μεταφορές και προωθώντας τη βιώσιμη αστική κινητικότητα», κατέληξε ο Υπουργός.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Ταχιάος, δήλωσε ότι οι μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό απαιτούν βεβαίως και χρηματοδότηση, κάτι που δεν είναι απλό. «Σήμερα οι υποδομές δεν είναι προτεραιότητα στα Ευρωπαϊκά προγράμματα», σημείωσε. Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι η 30η Νοεμβρίου είναι κρίσιμη ημερομηνία για τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και θα επιτρέψει τη διεκδίκηση χρηματοδότησης για τις επεκτάσεις του Μετρό.
«Η πόλη χρειάζεται έργα. Λέμε ότι μπορούμε να παραδώσουμε έργα και υπάρχουν εταιρείες που το υποστηρίζουν. Είναι σημαντικό να αντλήσουμε αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση για να προχωρήσουμε», δήλωσε ο Υφυπουργός.
Τι συνέβη από τον Νοέμβριο του 2023
Στους 10 μήνες που η ΑΚΤΩΡ είναι υπό την εποπτεία του Ομίλου Intrakat, έγιναν εντατικές εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου, όπως:
- Η επανατοποθέτηση και η συντήρηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, που ουσιαστικά δημιουργούν ένα νέο μουσείο για τη Θεσσαλονίκη.
- Η αποδοχή των εργοταξιακών επιφανειών, επαναφέροντας την κανονικότητα στην πόλη.
- Οι αρχιτεκτονικές εργασίες στους σταθμούς του Μετρό.
- Η κατασκευή και παράδοση του Αμαξοστασίου στην Ελληνικό Μετρό.
- Η εγκατάσταση και οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.
- Οι απαραίτητοι έλεγχοι για την ασφάλεια των επιβατών πριν από την τελική πιστοποίηση του έργου και την έκδοση της άδειας λειτουργίας.
- Η εκπαίδευση του προσωπικού της εταιρείας λειτουργίας από την ΑΚΤΩΡ σε όλα τα συστήματα του Μετρό.
Από την 1η Δεκεμβρίου 2023 έως και τον Αύγουστο του 2024, στον τομέα του Μετρό καταγράφηκαν 875.000 ώρες απασχόλησης εργαζομένων και επιστημόνων.
Μετρό Θεσσαλονίκης‘;
$link2 = ‘ΑΚΤΩΡ‘;
$link3 = ‘Υποδομές Μεταφορών‘;
?>