Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν υπάρχουν πιλότοι με γένια; Είναι πιθανό να δυσκολεύεστε να βρείτε κάποιον, καθώς οι περισσότεροι πιλότοι είναι ξυρισμένοι και δεν έχουν ούτε κοντά γένια.
Αυτό δεν είναι απλώς θέμα αισθητικής, αλλά σχετίζεται άμεσα με την ασφάλεια, τόσο του πιλότου όσο και του πληρώματος και των επιβατών.
Οι αεροσυνοδοί εξηγούν ότι η απουσία γένους στους πιλότους έχει να κάνει με την ανάγκη για μια ασφαλή εφαρμογή μάσκας οξυγόνου σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. «Όταν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει μια μάσκα οξυγόνου, είναι κρίσιμο να υπάρχει σφιχτή εφαρμογή γύρω από το πρόσωπο για να διασφαλιστεί η σωστή παροχή οξυγόνου», αναφέρουν.
Αν ένας πιλότος έχει γένια, οι τρίχες του προσώπου μπορεί να εμποδίσουν την μάσκα να σφραγίσει σωστά, με αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή οξυγόνου. Αυτό μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια όλων στο αεροπλάνο, γι’ αυτό οι πιλότοι συνήθως δεν έχουν μούσι.
Εξειδικευμένες μάσκες για πιλότους
Σύμφωνα με την HRD Aero Systems, οι πιλότοι και τα μέλη του πληρώματος δεν χρησιμοποιούν τις ίδιες μάσκες με τους επιβάτες. Οι μάσκες τους είναι σχεδιασμένες για να εφαρμόζουν σφιχτά στο πρόσωπο, αποτρέποντας την είσοδο αέρα και εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη παροχή οξυγόνου. Ακόμα και μια μικρή διαρροή μπορεί να είναι επικίνδυνη, καθώς μπορεί να προκαλέσει απώλεια συνείδησης.
Ενώ οι επιβάτες χρησιμοποιούν κίτρινες μάσκες, οι πιλότοι έχουν στη διάθεσή τους πιο προηγμένες μάσκες που καλύπτουν ολόκληρο το πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων της μύτης και των ματιών, και είναι κατάλληλες για χρήση σε μεγαλύτερα υψόμετρα όπου η πίεση του αέρα είναι χαμηλότερη.
Τα μούσια, τα μουστάκια και ακόμα και τα κοντά γένια μπορούν να δημιουργήσουν κενά μεταξύ της μάσκας και του δέρματος, επιτρέποντας στον αέρα να εισέλθει και να μειώσει την αποτελεσματικότητα της μάσκας. Αυτό μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του πιλότου και όλων των επιβατών.
Επιπλέον, η HRD Aero Systems σημειώνει ότι οι πιλότοι πρέπει να φορούν τη μάσκα συνεχώς όταν η καμπίνα του αεροπλάνου βρίσκεται σε πίεση αντίστοιχη με αυτή των 10.000 ποδιών. Οι πιλότοι μπορεί επίσης να χρησιμοποιούν τις μάσκες οξυγόνου για να βελτιώσουν τη νυχτερινή τους όραση, καθώς η ποσότητα οξυγόνου σε υψόμετρα μπορεί να είναι χαμηλότερη από αυτή που συναντάμε στο έδαφος.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) διευκρινίζει ότι, αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένος κανόνας που να απαγορεύει τα γένια, πολλές αεροπορικές εταιρείες, όπως η American Airlines, επιβάλλουν στους πιλότους τους να είναι ξυρισμένοι για λόγους ασφαλείας.