Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025, η Αττική θα έχει 950 νέα λεωφορεία με σύγχρονη τεχνολογία που μειώνει τη ρύπανση. Η δήλωση έγινε κατά την επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο των νέων λεωφορείων στο Κορωπί.
Σημειώνεται ότι από σήμερα, Δευτέρα 26 Αυγούστου, 30 από τα συνολικά 211 λεωφορεία έχουν ήδη κυκλοφορήσει στους δρόμους της Ανατολικής Αττικής, με στόχο την εξυπηρέτηση 63 περιαστικών γραμμών της περιοχής.
«Αυτό είναι ένα μικρό βήμα μέσα σε μια μεγαλύτερη προσπάθεια»
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η κυβέρνηση εργάζεται σκληρά για την ανανέωση του στόλου αστικών και περιαστικών λεωφορείων στην Αττική. «Σήμερα βλέπουμε τα 30 πρώτα νέα λεωφορεία στους δρόμους της Ανατολικής Αττικής. Αυτά είναι μόνο η αρχή. Σύντομα, μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχουμε 950 νέα λεωφορεία στην Αττική, όλα με σύγχρονη τεχνολογία που μειώνει τη ρύπανση. Αυτά τα λεωφορεία θα είναι πλήρως προσβάσιμα στους συμπολίτες μας με αναπηρία, θα διαθέτουν κλιματισμό και θα είναι ασφαλή, βελτιώνοντας την ποιότητα των υπηρεσιών μεταφοράς που προσφέρονται», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο πρωθυπουργός επεσήμανε επίσης ότι η κυβέρνηση «επενδύει συστηματικά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» και ότι βρίσκονται σε εξέλιξη πολλοί διαγωνισμοί για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. «Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι περίπλοκοι και απαιτούν χρόνο για να ολοκληρωθούν, αλλά πιστεύω ότι οι πολίτες της Αττικής θα αρχίσουν να βλέπουν σημαντικές αλλαγές στην ποιότητα των μεταφορικών υπηρεσιών τους τους επόμενους μήνες», πρόσθεσε.
«Τα έργα προχωρούν γρήγορα, το μετρό Θεσσαλονίκης στο τέλος του 2024»
Σχετικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, όπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο, δήλωσε ότι ήδη κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του συνολικού στόλου της πόλης.
Επισήμανε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργήσει και το μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ για το έργο FlyOver ανέφερε ότι προχωρά με ταχύτητα.
«Η πρόθεση της κυβέρνησης να επενδύσει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι σαφής και τα νέα λεωφορεία που βλέπουμε στους δρόμους της Αθήνας επιβεβαιώνουν αυτή την πρόθεση. Σκοπός μας δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε τα παλιά λεωφορεία, αλλά και να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων, ώστε οι πολίτες να εξυπηρετούνται καλύτερα», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Τόνισε επίσης ότι «όταν μιλάμε για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου, η αποτελεσματικότερη επένδυση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αφορά στα λεωφορεία. Η αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων είναι μόνο ένα μέρος της λύσης· η αύξηση της συχνότητας και η σωστή επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων είναι εξίσου σημαντικά, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν ότι τα λεωφορεία θα φτάσουν εγκαίρως στον προορισμό τους. Όλα αυτά συνθέτουν ένα συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που η κυβέρνηση υλοποιεί βήμα προς βήμα», πρόσθεσε.
«Μελέτη για την ενίσχυση υποδομών στο Λεκανοπέδιο»
Αναφερόμενος στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αττική, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι «δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις» και ότι οι νέες οδικές αρτηρίες απαιτούν χρόνο για να κατασκευαστούν. «Η ενίσχυση των συνολικών υποδομών του Λεκανοπεδίου είναι κάτι που μελετάται, αλλά χρειάζεται υπομονή και χρόνο για να υλοποιηθεί», πρόσθεσε.
Εξέφρασε την επιθυμία του να επικεντρωθεί στην ποιότητα και την ασφάλεια των λεωφορείων, καθώς και στην αποτελεσματική επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων, ώστε να προσφερθεί μια πραγματική εναλλακτική λύση στους πολίτες αντί του αυτοκινήτου.
Κατέληξε λέγοντας ότι «η μεγαλύτερη δημόσια επένδυση που πραγματοποιείται σήμερα στη χώρα είναι η Γραμμή 4 του μετρό. Οι δύο μετροπόντικες έχουν ήδη τοποθετηθεί και η διάνοιξη της σήραγγας αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2026. Μετά, θα ακολουθήσει η κατασκευή πολλών σταθμών, ένα πολύπλοκο έργο που θα αλλάξει ριζικά την εικόνα του Λεκανοπεδίου, καθώς όλοι γνωρίζουμε τις θετικές επιπτώσεις του μετρό στη βελτίωση των μεταφορών στην περιοχή».