Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπροσαρμόζουν τα σχέδιά τους για την ηλεκτροκίνηση, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (EV) αρχίζει να επιβραδύνεται.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Rho Motion, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in hybrid) αυξήθηκαν μόλις κατά 20% το πρώτο εξάμηνο του 2024, ποσοστό πολύ χαμηλότερο από τις προσδοκίες των αυτοκινητοβιομηχανιών. Στην Ευρώπη, η αγορά παρουσίασε ανάπτυξη μόλις 1% κατά την ίδια περίοδο. Αντίθετα, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θεωρούνται πιο προσιτός συμβιβασμός μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και αμιγούς ηλεκτροκίνησης, έχουν αυξηθεί.
Αναθεώρηση σχεδίων ηλεκτροκίνησης
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πρόσφατα μειώσει τις προσδοκίες τους για την ηλεκτροκίνηση:
Η ιαπωνική Toyota Motor έχει μειώσει κατά ένα τρίτο τα σχέδιά της για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2026. Είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που αναθεωρεί τους στόχους της λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης, σύμφωνα με το Reuters. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σκοπεύει τώρα να κατασκευάσει 1 εκατομμύριο EV το 2026, ενώ προηγουμένως είχε ανακοινώσει στόχο 1,5 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως ανέφερε η επιχειρηματική Nikkei.
Η σουηδική Volvo, στις 4 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί τον αρχικό της στόχο να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030 και θα προσφέρει επίσης υβριδικά μοντέλα (mild hybrid και plug-in hybrid) μέχρι τότε.
Η VW, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη σε πωλήσεις, δεν έχει αλλάξει ακόμα τους στόχους της για το 2030, που προβλέπουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούν το 70% των πωλήσεών της στην Ευρώπη και το 50% στις ΗΠΑ και την Κίνα. Ωστόσο, ο επικεφαλής τεχνολογίας της VW δήλωσε τον Αύγουστο ότι τα σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών επανεξετάζονται και εξαρτώνται από τη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford, τον Αύγουστο, μείωσε το ποσοστό των προγραμματισμένων ετήσιων δαπανών για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο 30% από 40% και δήλωσε ότι θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα υβριδικά μοντέλα, αναθεωρώντας τον προγραμματισμό της για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η γερμανική Porsche, τον Ιούλιο, περιορίσε τις φιλοδοξίες της για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, δηλώνοντας ότι θα μπορούσε να πετύχει τον αρχικό της στόχο για 80% πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μέχρι το 2030, μόνο αν η ζήτηση και οι εξελίξεις στον τομέα των EV το δικαιολογούσαν.
Διπλή στρατηγική
Στις αρχές του 2022, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca De Meo, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα που προέβλεπε ότι όλες οι πωλήσεις της μάρκας θα αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030. Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, ο CEO της Renault, Fabrice Cambolive, δήλωσε ότι η εταιρεία καταστρώνει μια διπλή στρατηγική που θα περιλαμβάνει τόσο ηλεκτρικά μοντέλα όσο και αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα επόμενα 10 χρόνια, με πρόθεση να επεκταθεί και μετά το 2030.
Τον Ιούλιο, ο De Meo εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη μετάβαση της ευρωπαϊκής παραγωγής της Renault στα ηλεκτροκίνητα.
Τον Ιούνιο, η General Motors μείωσε τις προβλέψεις της για την παραγωγή EV για το 2024 και τον Ιούλιο αρνήθηκε να επαναλάβει την πρόβλεψή της για παραγωγή 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική μέχρι το τέλος του 2025, σύμφωνα με το Reuters.
Πωλήσεις
Η Mercedes-Benz, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας, δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, θα φτάσουν έως το 50% του συνόλου μέχρι το 2030, πέντε χρόνια αργότερα από την αρχική της πρόβλεψη του 2021, που προέβλεπε ότι θα φτάσει στο 50% μέχρι το 2025, κυρίως με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, έχει επιβραδύνει τα σχέδια παραγωγής μπαταριών, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν έχει αυξηθεί.
Η Bentley είχε θέσει στόχο να λανσάρει μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030, αλλά τον Μάρτιο ο τότε διευθύνων σύμβουλος Adrian Hallmark δήλωσε ότι τα υβριδικά θα παραμείνουν διαθέσιμα και μετά το 2030.
Η βρετανική Aston Martin καθυστέρησε τον Φεβρουάριο την κυκλοφορία του πρώτου της EV λόγω χαμηλής ζήτησης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ