Η αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να βρουν τεχνολογίες που θα αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Ταυτόχρονα, επιδιώκουν να προσφέρουν καύσιμα που να είναι οικονομικά προσιτά για τους καταναλωτές και ταυτόχρονα φιλικά προς το περιβάλλον.
Η ιδέα ενός κινητήρα που θα λειτουργεί με νερό αντί για βενζίνη ή πετρέλαιο έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον μηχανικών και εφευρετών εδώ και πολλά χρόνια. Η βασική αρχή είναι η διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο, τα οποία θα χρησιμοποιούνται ως καύσιμο.
Μια κυψέλη καυσίμου που μετατρέπει αποτελεσματικά το νερό σε ενέργεια.
Μια πρωτοπόρος εταιρεία, η Electriq Global από το Ισραήλ, έχει προχωρήσει σε σημαντικές εξελίξεις στην τεχνολογία καύσης νερού. Δημιούργησε ένα καινοτόμο σύστημα που μετατρέπει το νερό σε καύσιμο με μεγάλη αποδοτικότητα. Η τεχνολογία τους εξάγει υδρογόνο από το νερό και το χρησιμοποιεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που κινεί το αυτοκίνητο.
Δημιουργία ηλεκτρικού ρεύματος από νερό
Αυτή η τεχνολογία αναμένεται να φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το σύστημα υπόσχεται αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων με κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ, στοχεύοντας να καταστήσει τη βενζίνη παρελθόν.
Η διαδικασία βασίζεται σε νανοτεχνολογία που επιτρέπει τη διάσπαση του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω μιας ειδικής μεμβράνης. Αυτή η μεμβράνη λειτουργεί ως ηλεκτρολυτικό στοιχείο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό για να σπάσει τα μόρια του νερού. Στη συνέχεια, το παραγόμενο υδρογόνο τροφοδοτεί την κυψέλη καυσίμου του οχήματος.
Όταν το υδρογόνο εισέρχεται στην κυψέλη, σε συνδυασμό με το οξυγόνο από τον αέρα, παράγει ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου.
Η μεμβράνη που χρησιμοποιείται για τη διάσπαση των μορίων έχει αναπτυχθεί ειδικά από την Electriq Global και περιέχει νανοϋλικά που επιτρέπουν την αντίδραση με πολύ λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια από ότι προηγουμένως απαιτείτο. Αυτή η ανακάλυψη καθιστά τα υδροκίνητα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μια ρεαλιστική επιλογή, καθώς το όχημα εκπέμπει μόνο καθαρούς υδρατμούς και όχι επιβλαβείς ρύπους.
Ένα Clio που κινείται με νερό
Η Electriq Global έχει κατασκευάσει αρκετά πρωτότυπα για να δοκιμάσει και να βελτιώσει την τεχνολογία καυσίμου νερού. Το 2018, ολοκλήρωσαν με επιτυχία δοκιμές σε ένα Renault Clio, το οποίο είχε τροποποιηθεί ώστε να λειτουργεί με το σύστημα καυσίμου υδρογόνου. Το δοκιμαστικό αυτοκίνητο κατάφερε να φτάσει ταχύτητες άνω των 120 χιλιομέτρων/ώρα, χωρίς να χρειαστούν σημαντικές τροποποιήσεις στον κινητήρα, εκτός από τη σύνδεση με μια εξωτερική δεξαμενή νερού και τον μετατροπέα καυσίμου.
Προγραμματίζονται περαιτέρω δοκιμές με ένα SUV Suzuki Vitara, το οποίο έχει τροποποιηθεί με μεγαλύτερο μετατροπέα καυσίμου και δεξαμενή νερού για να επεκτείνει την εμβέλειά του.