15.6 C
Athens
Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήTravelΤο πολυτελές τρένο της Ευρώπης που παραπέμπει στο αυθεντικό Orient Express

Το πολυτελές τρένο της Ευρώπης που παραπέμπει στο αυθεντικό Orient Express

Ο GoldenPass Express (GPX), ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Δεκέμβριο του 2022 και επαναλειτούργησε πλήρως τον Ιούνιο του 2023 μετά από αναγκαίες επισκευές, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και πολυτελή τρένα στην Ευρώπη.

Η διαδρομή του κατεβαίνει από τις Άλπεις της Βέρνης, περνώντας από την κυρίως διάσημη πόλη Gstaad, γνωστή για την απομόνωσή της που την έχει κάνει αγαπημένο προορισμό για πολλούς διάσημους, καθώς και το Château d’Oex, που φημίζεται για το ετήσιο φεστιβάλ αερόστατων, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 25 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου 2025. Στη συνέχεια, το τρένο περνά μέσα από αμπελώνες, κάνοντας μια εντυπωσιακή κάθοδο προς τη Ριβιέρα Vaudois.

Η διαδρομή των 115 χιλιομέτρων ακολουθεί μια παλιά εμπορική διαδρομή που συνδέει τους παγετώνες του Ίντερλακεν με τους αμπελώνες του Μοντρέ. Χάρη σε τεχνολογικές καινοτομίες, το GPX επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν μια από τις πιο γραφικές διαδρομές με τρένο στον κόσμο χωρίς να χρειάζεται να αλλάζουν τρένα, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Θέλετε να δείτε τη διαδρομή από διαφορετική οπτική;

Ο GPX είναι ένα από τα πέντε premium πανοραμικά τρένα του Συστήματος Σιδηροδρόμων της Ελβετίας. Οι τιμές των μεμονωμένων εισιτηρίων κυμαίνονται από 56 έως 145 ελβετικά φράγκα (περίπου 59-149 ευρώ). Το τρένο είναι επίσης περιλαμβάνεται στο Swiss Travel Pass, το οποίο ξεκινά από 244 ελβετικά φράγκα (περίπου 259 ευρώ) και προσφέρει δωρεάν ταξίδια για παιδιά κάτω των 16 ετών, καθώς και απεριόριστη πρόσβαση σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, 50% έκπτωση σε ορεινούς σιδηροδρόμους και γόνδολες, καθώς και δωρεάν είσοδο σε περισσότερα από 500 μουσεία στην Ελβετία.

Ο κλασικός σχεδιασμός του τρένου φέρνει στο νου την παλιά εποχή του Orient Express, που συνδέει ακόμα το Παρίσι με την Κωνσταντινούπολη. Παράλληλα, το εσωτερικό του είναι καθαρό και μοντέρνο, με καρέκλες ειδικά σχεδιασμένες από την εταιρεία Pininfarina, γνωστή για τον σχεδιασμό της Ferrari. Αυτές είναι οι μοναδικές σιδηροδρομικές καρέκλες αυτού του τύπου στην Ευρώπη. Αν χρειαστείτε υποστήριξη για την πλάτη σας, υπάρχει κουμπί γι’ αυτό. Αν πονάτε στα πόδια σας, μπορείτε να τα ανυψώσετε. Αν κρυώνετε, απλά ενεργοποιήστε τη θέρμανση της καρέκλας. Και αν επιθυμείτε να απολαύσετε διάφορες θέες, μπορείτε απλά να περιστρέψετε την καρέκλα σας.

Αυτό που ξεχωρίζει πραγματικά τον GPX από άλλα πολυτελή τρένα είναι κάτι που δεν μπορεί να φανούν εύκολα: η ικανότητά του να μεταπηδάει ομαλά από γραμμές διαφορετικού εύρους και τάσης.

Η διαδρομή του τρένου

Το τρένο, που κατασκευάστηκε από τη Sιδηροδρομική Εταιρεία Montreux-Oberland-Bernois (MOB) σε συνεργασία με την BLS AG στη Βέρνη, κατεβαίνει από τις Άλπεις της Βέρνης, περνώντας πάλι από τα διάσημα μέρη Gstaad και Château d’Oex, πριν περάσει μέσα από αμπελώνες καθώς κατευθύνεται προς τη Ριβιέρα Vaudois. Τελικά, φτάνει στο ηλιόλουστο Μοντρέ, όπου οι φοίνικες χορεύουν στις ακτές της λίμνης της Γενεύης.

Η ιστορία του GoldenPass

Όταν η MOB ξεκίνησε την κατασκευή της γραμμής GoldenPass το 1905, ο στόχος ήταν να συνδέσει το γαλλόφωνο Μοντρέ με το γερμανόφωνο Ιντερλάκεν μέσω μίας ενιαίας σιδηροδρομικής γραμμής. Ωστόσο, αργότερα πρόσεξαν ότι οι ράγες δεν είχαν το ίδιο πλάτος. Πέρασαν 120 χρόνια μέχρι να βρεθεί ένα σύστημα που να γεφυρώνει αυτό το χάσμα.

Οι σιδηρόδρομοι παγκοσμίως χρησιμοποιούν μια ποικιλία διαφορετικών διαστάσεων, κυρίως ευρύτερες, τυπικές και στενές. Η ανάπτυξη σιδηροδρόμων τον 19ο αιώνα δεν ακολούθησε βιομηχανικά πρότυπα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν διάφορα πλάτη ανάλογα με το έδαφος και τις πολιτικές συνθήκες. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι συχνά αναγκαίο να αλλάζουμε τρένα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας.

Επισημαίνει ο David Lassen, αρχισυντάκτης του περιοδικού Trains, ότι «οι χώρες που καθυστέρησαν να εδραιώσουν μια ενιαία διάσταση σιδηροδρομικών γραμμών αντιμετώπισαν αρκετά λειτουργικά προβλήματα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ελβετία.

Η ιδέα της άμεσης σύνδεσης της λίμνης Γενεύης με τις λίμνες Thun και Brienz στο Ιντερλάκεν χρονολογείται από το τέλος του 1800. Από το 1916, η γραμμή Lucerne-Interlaken-Zweisimmen-Montreux, γνωστή ως γραμμή GoldenPass, επέτρεψε τη μεταφορά μεταξύ αυτών των περιοχών, αλλά απαιτούσε δύο αλλαγές τρένων λόγω διαφορετικών διαστάσεων των γραμμών. Το 1928, συζητήθηκε η προσθήκη τρίτης γραμμής.

*Πηγές άρθρων από: BBC | Erin Levi

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο