Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ υπερχρεώθηκε κατά περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια από την Boeing για ανταλλακτικά που αφορούν τα φορτηγά αεροσκάφη C-17. Σημαντική ήταν η προσαύξηση 8.000% για απλούς διανομείς σαπουνιού στις τουαλέτες, όπως αναφέρει ο γενικός επιθεωρητής του Πενταγώνου, σύμφωνα με το Associated Press.
Ο ελεγκτής του υπουργείου Άμυνας εξέτασε τις τιμές που καταβλήθηκαν για 46 ανταλλακτικά του C-17 από το 2018 έως το 2022 και διαπίστωσε ότι 12 από αυτά ήταν υπερτιμημένα, ενώ εννέα φαίνονταν λογικά κοστολογημένα. Για τα υπόλοιπα 25 είδη, δεν μπόρεσε να προσδιορίσει την καταλληλότητα των τιμών. Το Γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή δήλωσε ότι διερεύνησε τις τιμές των διανομέων σαπουνιού μετά από μια πληροφορία που έλαβε μέσω τηλεφώνου. Η Boeing αντέτεινε ότι τα ευρήματα είναι αμφισβητήσιμα.
«Εξετάζουμε την έκθεση, η οποία φαίνεται να βασίζεται σε ακατάλληλες συγκρίσεις τιμών για εξαρτήματα που πληρούν τις προδιαγραφές του αεροσκάφους και της σύμβασης, συγκρινόμενα με βασικά εμπορικά είδη που δεν είναι κατάλληλα ή εγκεκριμένα για χρήση στο C-17», δήλωσε η Boeing. «Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την OIG και την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ για να παρέχουμε μια λεπτομερή γραπτή απάντηση στην έκθεση τις επόμενες ημέρες».
Το C-17 της Boeing: Πολυδιάστατο αεροσκάφος
Το C-17 Globemaster είναι ένα από τα μεγαλύτερα στρατιωτικά φορτηγά αεροσκάφη, ικανό να μεταφέρει στρατιωτικά οχήματα, ανθρωπιστικές προμήθειες ή ακόμα και εκατοντάδες ανθρώπους σε ακραίες περιπτώσεις. Κατά τη διάρκεια της ταραχώδους αποχώρησης από το Αφγανιστάν τον Αύγουστο του 2021, η Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποίησε το C-17 αδιάκοπα για δύο εβδομάδες, μεταφέροντας περισσότερους από 120.000 πολίτες που προσπαθούσαν να διαφύγουν από τους Ταλιμπάν.
Από το 2011, η αμερικανική κυβέρνηση έχει αναθέσει στην Boeing συμβάσεις αξίας άνω των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια ανταλλακτικών για το C-17. Η Boeing προσπαθεί να ανακάμψει από τις οικονομικές απώλειες και τη ζημιά στη φήμη της, που προκλήθηκε από δύο θανατηφόρα ατυχήματα του 737 Max το 2018 και το 2019.
Η Boeing βρίσκεται σε μια δύσκολη χρονιά, καθώς έχει τον τρίτο της διευθύνοντα σύμβουλο μέσα σε πέντε χρόνια, με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο, Κέλι Όρτμπεργκ, να αναλαμβάνει τον Αύγουστο. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία ανακοίνωσε ζημίες τρίτου τριμήνου άνω των 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω χρεώσεων σε διάφορα εμπορικά, αμυντικά και διαστημικά προγράμματα.
Η απεργία 33.000 συνδικαλισμένων μηχανικών διαρκεί ήδη επτά εβδομάδες, προκαλώντας σοβαρές καθυστερήσεις στην παραγωγή των 737, 777 και 767 φορτηγών αεροσκαφών και επηρεάζοντας την οικονομική κατάσταση της εταιρείας. Ο Όρτμπεργκ ανακοίνωσε περίπου 17.000 απολύσεις και η Boeing σχεδιάζει να εκδώσει νέες μετοχές για να αντλήσει έως 19 δισεκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να στηρίξει τον φορτωμένο με χρέη ισολογισμό της.