Η Καθολική Εκκλησία πρόκειται να αποκτήσει σύντομα τον πρώτο της άγιο από τη γενιά των Millennials, δηλαδή όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996, όπως ανακοίνωσε ο Πάπας Φραγκίσκος την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου.
Ο Κάρλο Ακούτις, ένας έφηβος που ανέπτυσσε ιστοσελίδες για την Καθολική Εκκλησία πριν από τον θάνατό του το 2006, σε ηλικία μόλις 15 ετών από λευχαιμία, θα είναι ο πρώτος άγιος αυτής της γενιάς. Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας ακρόασής του στο Βατικανό, ο Πάπας Φραγκίσκος ανακοίνωσε ότι ο Ακούτις θα αγιοποιηθεί τον Απρίλιο του επόμενου έτους. Προηγουμένως, είχε οσιοποιηθεί το 2020, όταν του αποδόθηκε ένα επίσημο θαύμα.
Ένα δεύτερο θαύμα του Ακούτις αναγνωρίστηκε επίσημα τον Μάιο, επιτρέποντας τη μετάβασή του από Όσιος σε Άγιος. Για την αγιοποίηση απαιτούνται δύο θαύματα, αν και ο Πάπας έχει τη δυνατότητα να παρακάμψει αυτές τις προϋποθέσεις.
Ο Ακούτις, αποκαλούμενος «ο influencer του Θεού», ήταν ευσεβής καθολικός και χρησιμοποίησε τις δεξιότητές του στον προγραμματισμό για να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα που καταγράφει τα καθολικά θαύματα. Η σορός του, ντυμένη με τζιν και αθλητικά παπούτσια Nike, εκτίθεται στην Ασίζη της Ιταλίας, προσελκύοντας χιλιάδες προσκυνητές κάθε χρόνο.
«Θέλω να ανακοινώσω ότι του χρόνου, την ημέρα των παιδιών και των εφήβων, θα αγιοποιήσω τον Κάρλο Ακούτις», δήλωσε ο Πάπας, αναφερόμενος στο Σαββατοκύριακο 25-27 Απριλίου, όταν θα λάβει χώρα εκκλησιαστική εκδήλωση για τους νέους.
Η ταχεία πορεία του Ακούτις προς την αγιότητα, η οποία συνήθως απαιτεί δεκαετίες, συμβαίνει σε μια περίοδο μείωσης των μελών της Καθολικής Εκκλησίας, ειδικά μεταξύ των νέων στις ΗΠΑ και αλλού.
Η μασκότ του Βατικανού με ιαπωνικό στυλ
Για να προσελκύσει νεαρούς πιστούς, η Καθολική Εκκλησία έχει εντείνει τις προσπάθειές της. Τον περασμένο μήνα, το Βατικανό παρουσίασε την πρώτη του μασκότ, τη Luce. Ο αρχιεπίσκοπος Ρίνο Φισικέλα εξήγησε ότι η μασκότ δημιουργήθηκε για να εισέλθει στον κόσμο της ποπ κουλτούρας, που είναι αγαπητός στους νέους.
Η μασκότ, ονόματι Luce, που σημαίνει «φως» στα λατινικά, σχεδιάστηκε από τον Ιταλό συνιδρυτή της μάρκας Tokidoki, Σιμόνε Λέγκνο. Τα σχέδια της εταιρείας είναι επηρεασμένα από το ιαπωνικό στυλ κινουμένων σχεδίων, γνωστό ως «anime», το οποίο έχει γίνει δημοφιλές παγκοσμίως, ιδιαίτερα στις νεότερες γενιές.