21.5 C
Athens
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήΗ πολιτική αναταραχή απειλεί την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων στη Γερμανία

Η πολιτική αναταραχή απειλεί την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων στη Γερμανία

Η γερμανική σιδηροδρομική γραμμή Ρίντμπαν, που συνδέει τη Φρανκφούρτη με το Μάνχαϊμ, βρίσκεται σε διαδικασία ριζικής συντήρησης και ανανέωσης. Στο πλαίσιο αυτού του έργου, θα εγκατασταθούν νέα κλειδιά και σήματα, με στόχο να αποκατασταθεί η ομαλή κυκλοφορία των τρένων. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου. Αυτή η πρωτοβουλία σηματοδοτεί την αρχή ενός φιλόδοξου προγράμματος συντήρησης και αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου της Γερμανίας (Deutsche Bahn).

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στη Φρανκφούρτη, θα ακολουθήσουν ανακαινίσεις σε γραμμές του Ανόβερου, του Αμβούργου και άλλες πολυσύχναστες διαδρομές. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 40 εργοτάξια σε ισάριθμες διαδρομές και αποσκοπεί να επαναφέρει την ακριβή χρονοδιάρθρωση των τρένων μέχρι το 2030. Ο υπουργός Μεταφορών, Φόλκερ Βίσινγκ, είχε χαρακτηρίσει το έργο αυτό ως το «μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των τελευταίων δεκαετιών» όταν ξεκινούσε το καλοκαίρι.

Προβλήματα χρηματοδότησης

Ωστόσο, η προγραμματισμένη συντήρηση και ανανέωση του σιδηροδρομικού δικτύου ενδέχεται να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα. Με τη διάλυση του κυβερνητικού συνασπισμού στο Βερολίνο και τις εκλογές που προγραμματίζονται για τις 23 Φεβρουαρίου, η χρηματοδότηση του έργου καθίσταται επισφαλής.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου των σιδηροδρομικών, EVG, Μάρτιν Μπούρκερτ, προειδοποίησε πρόσφατα ότι χωρίς προϋπολογισμό, θα λείψουν σημαντικά κονδύλια για τη γενική ανακαίνιση του δικτύου. Ο μηχανοδηγός Τάιλερ Μπόσελμαν, που εργάζεται σε περιφερειακό τρένο μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ, αναφέρει ότι καθημερινά αντιμετωπίζει προκλήσεις στον συγκοινωνιακό κόμβο της Φρανκφούρτης. «Είναι σαν να παίζεις ρουλέτα σε καζίνο. Στις ώρες αιχμής, δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα φτάσεις στην ώρα σου».

Συνήθως, τα περιφερειακά τρένα δεν είναι στην ώρα τους, καθώς αναγκάζονται να αφήνουν τις υπερταχείες να τους προσπερνούν. Οι στατιστικές δείχνουν ότι, ενώ τα περιφερειακά τρένα παραμένουν αρκετά ακριβή, σχεδόν το ένα τρίτο των τρένων μεγάλων αποστάσεων καταγράφουν καθυστερήσεις. Παρ’ όλα αυτά, τα υπεραστικά τρένα έχουν συνήθως προτεραιότητα.

Υποχρηματοδότηση και προοπτικές

Η υποχρηματοδότηση των γερμανικών σιδηροδρόμων είναι εμφανής εδώ και δεκαετίες. Το γερμανικό Ελεγκτικό Συνέδριο έχει επισημάνει την ανάγκη άμεσης εξυγίανσης των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, τονίζοντας ότι το γερμανικό δημόσιο δεν έχει απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα σιδηροδρομικής πολιτικής τα τελευταία 30 χρόνια.

Το πρόγραμμα ανακαίνισης και συντήρησης είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Ωστόσο, αν η ψήφος του προϋπολογισμού για το 2025 καθυστερήσει λόγω της διάλυσης του κυβερνητικού συνασπισμού, ορισμένα έργα μπορεί να αναβληθούν επ’ αόριστον. Μέχρι στιγμής, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει υποσχεθεί χρηματοδότηση 30-50 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη τριετία. Ωστόσο, η κατάρρευση του συνασπισμού μπορεί να ανατρέψει αυτά τα σχέδια.

Ο ειδικός σε θέματα σιδηροδρόμων, Κρίστιαν Μπέτγκερ, από το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας και Οικονομίας του Βερολίνου, εκφράζει την άποψη ότι η χρηματοδότηση θα παραμείνει ως έχει: «Φαίνεται απίθανο να υπάρξει πλήρης ανατροπή της χρηματοδότησης από την επόμενη κυβέρνηση. Παρ’ όλα αυτά, η πιθανή αναβολή των κατασκευαστικών έργων θα είναι καταστροφική».

Η Γερμανία επενδύει σχετικά λίγα στο σιδηροδρομικό της δίκτυο σε σύγκριση με άλλες χώρες. Σύμφωνα με τον μη κερδοσκοπικό σύλλογο «Συμμαχία υπέρ του σιδηροδρόμου», οι δαπάνες για τον σιδηρόδρομο ανέρχονται σε 115 ευρώ ετησίως για κάθε κάτοικο. Αν και το ποσό φαίνεται μεγάλο, χώρες όπως η Αυστρία και η Ελβετία επενδύουν τρεις έως τέσσερις φορές περισσότερα.

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

Πηγή: DW


Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο