Οι influencers έχουν αποκτήσει πλέον μεγάλη ζήτηση. Εταιρείες που επιθυμούν να διαφημίσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, καθώς και οι υποψήφιοι των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, τους χρησιμοποιούν για να προσεγγίσουν τα κοινά τους.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Goldman Sachs, το οικοσύστημα των δημιουργών περιεχομένου αναμένεται να επεκταθεί σημαντικά, με την αγορά της οικονομίας δημιουργών περιεχομένου να μπορεί να διπλασιαστεί μέσα στην επόμενη πενταετία, φτάνοντας τα 480 δισ. δολάρια μέχρι το 2027, από 250 δισ. δολάρια σήμερα.
Η Goldman Sachs Research προβλέπει ότι οι περίπου 50 εκατομμύρια δημιουργοί παγκοσμίως, που ήδη αποτελούν έναν εντυπωσιακό αριθμό, θα αυξηθούν με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10-20% κατά την επόμενη πενταετία.
Οι δημιουργοί εισπράττουν κυρίως μέσω άμεσων συμφωνιών για την προώθηση προϊόντων ως influencers, μέσω μεριδίου από τις διαφημιστικές απολαβές της πλατφόρμας υποδοχής και μέσω συνδρομών, δωρεών και άλλων μορφών άμεσης πληρωμής από τους οπαδούς τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι εμπορικές συμφωνίες αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων, φτάνοντας περίπου το 70% των συνολικών εσόδων.
Ωστόσο, μόνο λίγοι influencers καταφέρνουν να φτάσουν στην κορυφή. Οι 50 κορυφαίοι της λίστας Forbes Top Creator 2024 αντικατοπτρίζουν την ανάπτυξη του οικοσυστήματος των δημιουργών. Οι δημιουργοί της φετινής λίστας κέρδισαν σχεδόν 720 εκατομμύρια δολάρια τους τελευταίους 12 μήνες, σημειώνοντας αύξηση 20 εκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με το 2023. Από πέρυσι, οι κορυφαίοι δημιουργοί του Forbes έχουν προσθέσει πάνω από 100 εκατομμύρια ακολούθους στο συνολικό τους αριθμό, φτάνοντας πλέον τους 2,7 δισεκατομμύρια followers στο YouTube, το TikTok και το Instagram.
Οι δημιουργοί αξιοποιούν τη δημόσια επιρροή τους για να εξελιχθούν από entertainers σε επιχειρηματίες. Ο MrBeast, ο Khaby Lame, οι αδελφές D’Amelio, οι αδελφοί Paul και η Emma Chamberlain έχουν δημιουργήσει τις δικές τους μάρκες, που περιλαμβάνουν προϊόντα όπως χάμπουργκερ, εργαλεία μαγειρικής, παπούτσια, ενεργειακά ποτά και καφέ.
Άλλοι, όπως η Addison Rae Easterling, ο Matt Rife και η Amelie Zilber, έχουν μεταπηδήσει από τις οθόνες των τηλεφώνων στα mainstream μέσα ενημέρωσης. Σε μια βιομηχανία που κάποτε βασιζόταν στις selfies, κάποιοι χτίζουν στούντιο streaming. Ο Dhar Mann και οι Rhett & Link ηγούνται εταιρειών παραγωγής που απασχολούν πάνω από 100 άτομα για την παραγωγή υψηλής ποιότητας περιεχομένου. Ο τεχνολογικός γκουρού Marquess Brownlee διαχειρίζεται το κανάλι του στο YouTube από μια αποθήκη στο Νιου Τζέρσεϊ.
Οι δέκα κορυφαίοι influencers του Forbes – Η λίστα Top Creator 2024
1. MrBeast – Κέρδη: $85 εκατομμύρια, Συνολικοί ακόλουθοι: 503 εκατομμύρια
Ο MrBeast, γνωστός και ως Jimmy Donaldson, είναι ο πιο δημοφιλής δημιουργός περιεχομένου στον κόσμο με πάνω από 500 εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το κύριο κανάλι του στο YouTube έχει περισσότερους από 320 εκατομμύρια συνδρομητές και έχει προσελκύσει σχεδόν 9 δισεκατομμύρια προβολές τον τελευταίο χρόνο. Η τεράστια δημοτικότητά του του έχει επιτρέψει να λανσάρει επιτυχημένες σειρές καταναλωτικών προϊόντων, όπως ρούχα και γλυκά Feastable.
Τον Σεπτέμβριο, διαγωνιζόμενοι της επερχόμενης εκπομπής του στο Amazon, Beast Games, μήνυσαν την εταιρεία παραγωγής του για μη ασφαλείς συνθήκες στο πλατό. Ο ίδιος δεν έχει σχολιάσει τη μήνυση.
2. Dhar Mann – Κέρδη: 45 εκατ. δολάρια, Συνολικοί ακόλουθοι: 120 εκατομμύρια
Ο Dhar Mann και η ομάδα του, που αριθμεί πάνω από 150 άτομα, δημιουργούν βίντεο που ασχολούνται με σοβαρά κοινωνικά θέματα όπως ο εκφοβισμός, ο ρατσισμός και η ανισότητα. Το κανάλι του στο YouTube έχει 23 εκατομμύρια συνδρομητές και ο στόχος του είναι να βοηθήσει ανθρώπους που περνούν δύσκολες στιγμές. Τα σενάρια των βίντεο γράφονται από τον ίδιο και γυρίζονται στο στούντιό του στο Λος Άντζελες, το οποίο εκτείνεται σε 100.000 τετραγωνικά μέτρα. Τον περασμένο χρόνο, κέρδισε 45 εκατομμύρια δολάρια μέσω του Google Adsense και συνεργασιών με εμπορικά σήματα όπως η WhatsApp και η Universal.
3. Matt Rife – Κέρδη: 50 εκατ. δολάρια, Συνολικοί ακόλουθοι: 30,4 εκατομμύρια
Ο κωμικός Matt Rife έχει αξιοποιήσει τη διαδικτυακή του δημοτικότητα για να γεμίσει τις αίθουσες θεάτρων. Έγινε viral στο TikTok το 2022 λόγω των αλληλεπιδράσεών του με το κοινό και κέρδισε δεκάδες εκατομμύρια από την πώληση περίπου 30 ζωντανών παραστάσεων που δίνει κάθε μήνα. Επίσης, πρωταγωνιστεί σε δύο κωμικά αφιερώματα στο Netflix.
4. Charli D’Amelio – Κέρδη: $23,5 εκατ. δολάρια, Συνολικοί ακόλουθοι: 213,5 εκατομμύρια
Η Charli D’Amelio ανακηρύχθηκε το 2021 η πιο ακριβοπληρωμένη δημιουργός του TikTok, όταν ήταν μόλις 18 ετών, με τις χορευτικές της ικανότητες να κλέβουν την παράσταση. Σήμερα, παραμένει μία από τις πιο δημοφιλείς προσωπικότητες της πλατφόρμας και συμμετέχει σε διαφημιστικές καμπάνιες για την Garnier, ενώ έχει λανσάρει τη δική της σειρά παπουτσιών, D’Amelio Footwear.
5. Τα αδέρφια Stokes
Τα δίδυμα αδέλφια Alex και Alan Stokes ηγούνται ενός από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα κανάλια στο YouTube. Τα βίντεό τους, που περιλαμβάνουν φάρσες, προκλήσεις και vlogs, προσελκύουν τακτικά πάνω από 40 εκατομμύρια προβολές. Έχουν πλέον περισσότερους από 100 εκατομμύρια ακολούθους στο TikTok, το Instagram και το YouTube, με τα βίντεό τους να έχουν συγκεντρώσει πάνω από 4 δισεκατομμύρια προβολές το τελευταίο έτος.
Η δεκάδα συμπληρώνεται από τη Dixie D’Amelio ($14,6 εκατ. σε έσοδα), τον Mark Rober ($25 εκατ.), την Alex Cooper ($22 εκατ.), τους Rhett & Link ($36 εκατ.) και τον Khaby Lame ($20 εκατ.).
Πηγή: ΟΤ