Στις 4 Δεκεμβρίου 2018, η γνωστή αλυσίδα fast food Burger King μας έδωσε ένα μάθημα marketing που συνδυάζει την καινοτομία με τον υγιή ανταγωνισμό. Το απόγευμα εκείνης της ημέρας, η Burger King δημοσίευσε ένα tweet στο X (τότε Twitter) που έγραφε: «brb going to McDonald’s» (επιστρέφω αμέσως, πάω στα McDonald’s).
Αυτή η ανάρτηση είχε ως στόχο την προώθηση του διάσημου μπέργκερ Whopper, το οποίο οι καταναλωτές μπορούσαν να αποκτήσουν μόλις με 1 cent, εφόσον επισκέπτονταν ένα κατάστημα McDonald’s. Η προσφορά απαιτούσε από τους πελάτες να κατεβάσουν την εφαρμογή της Burger King στα κινητά τους. Όταν ο χρήστης βρισκόταν σε απόσταση περίπου 180 μέτρων από οποιοδήποτε κατάστημα McDonald’s, η εφαρμογή, χρησιμοποιώντας γεωεντοπισμό, ξεκλείδωνε την προσφορά.
Η Ικανότητα να Δημιουργεί Viral Καμπάνιες
Αφού ο χρήστης παραγγέλνει το μπέργκερ Whopper για 1 cent, έπρεπε να απομακρυνθεί από το κατάστημα McDonald’s, καθώς η εφαρμογή τον καθοδηγούσε στο πλησιέστερο εστιατόριο Burger King για να παραλάβει την παραγγελία του. Η προσφορά αυτή ήταν διαθέσιμη μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.
Η καινοτόμος αυτή προωθητική ενέργεια γρήγορα έγινε viral, ξεπερνώντας τις προσδοκίες ακόμη και των πιο αισιόδοξων στελεχών της εταιρείας. Σε μόλις εννέα ημέρες, η εφαρμογή της Burger King κατέγραψε 1,5 εκατομμύρια λήψεις, κερδίζοντας τη θέση της ως η πιο δημοφιλής εφαρμογή στο App Store της Apple, ξεπερνώντας 685 άλλες εφαρμογές.
The concept was simple, yet brilliant:
Offer a 1-cent Whopper to anyone within 600 feet of a McDonald’s.
But here’s the twist: customers had to order through the BK app.
Burger King spent a year developing this technology: pic.twitter.com/56b6yj3wS2
— Tim Carden (@timjcarden) October 13, 2024
Η καμπάνια αυτή προκάλεσε μεγάλο buzz στα social media, με χιλιάδες χρήστες να σχολιάζουν την πρωτοτυπία της. Ωστόσο, το πιο σημαντικό για τους μετόχους της Burger King ήταν η θεαματική αύξηση στα κέρδη της. Στους 12 μήνες που ακολούθησαν, το μέσο εισόδημα κάθε παραρτήματος Burger King αυξήθηκε κατά 30%, σε σύγκριση με την αύξηση 20% στα καταστήματα McDonald’s.