Λιγότερο από δύο μήνες πριν, η μετοχή της Tesla φαινόταν να κατευθύνεται προς την τρίτη χαμένη χρονιά της από την εισαγωγή της στις αγορές πριν από 15 χρόνια. Ωστόσο, μετά από ένα εντυπωσιακό ράλι τις τελευταίες επτά εβδομάδες, η μετοχή της βρέθηκε ξαφνικά ανάμεσα στις καλύτερες επιδόσεις του δείκτη S&P 500 για το 2024.
Η μετοχή της Tesla, μετά από ένα ξέφρενο ράλι τις τελευταίες επτά εβδομάδες, βρέθηκε ξαφνικά μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων του δείκτη S&P 500 για το 2024.
Τι προκάλεσε αυτή την ανατροπή; Δυστυχώς, δεν φαίνεται να είναι κάτι που σχετίζεται άμεσα με την εταιρεία, καθώς η ζήτηση για τα αυτοκίνητά της παραμένει ασταθής και το μέλλον της είναι αβέβαιο. Πιθανότατα, η ανατροπή οφείλεται στην πολιτική στρατηγική του Έλον Μασκ, ηγέτη της Tesla, ο οποίος υποστηρίζει ενεργά τον εκλεγμένο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στην προεκλογική εκστρατεία και έχει αναλάβει έναν ανεπίσημο ρόλο στη διακυβέρνησή του, όπως αναφέρει ανάλυση του Bloomberg.
«Πώς μπορείτε να αποτιμήσετε την πρόσβαση που έχει ο Μασκ στη νέα διοίκηση;» αναρωτήθηκε ο Steve Sosnick, επικεφαλής στρατηγικής στην Interactive Brokers. “Μπορείτε να του δώσετε σχεδόν οποιονδήποτε αριθμό.”
Οι επενδυτές φαίνεται να σκέφτονται ακριβώς έτσι. Πριν από τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, η μετοχή της Tesla είχε σημειώσει μείωση 2,3% σε ετήσια βάση. Από την ημέρα των εκλογών, ωστόσο, έχει αυξηθεί κατά 73%, με ετήσια αύξηση 69% για το 2024. Αυτό σημαίνει ότι σε λιγότερο από δύο μήνες, η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων έχει προσθέσει 572 δισεκατομμύρια δολάρια στην κεφαλαιοποίησή της, φτάνοντας περίπου 1,4 τρισεκατομμύρια δολάρια, χωρίς να έχουν υπάρξει ριζικές αλλαγές στην εταιρεία.
Αυτή την εβδομάδα, η μετοχή της Tesla παρουσίασε μια μικρή πτώση 3,5% μετά από δύο προηγούμενες εβδομάδες με άλμα άνω του 12% η καθεμία, καθώς η νέα μείωση των επιτοκίων από τη Federal Reserve προκάλεσε ένα ευρύτερο κύμα πωλήσεων μετοχών.
Tesla: Η αβεβαιότητα των robotaxi
Ωστόσο, οι προσδοκίες για τα κέρδη και τα έσοδα της Tesla για τα επόμενα χρόνια, δηλαδή το 2024, το 2025 και το 2026, έχουν μειωθεί φέτος. Η αβεβαιότητα σχετικά με το πότε θα αρχίσει να κερδίζει χρήματα από την πρωτοβουλία των robotaxi ανησυχεί αρκετούς επενδυτές, οι οποίοι πιστεύουν ότι η υψηλή αγοραία αξία της Tesla στηρίζεται σε ασταθείς βάσεις.
«Υπάρχουν σημαντικά εμπόδια για τη μετοχή της Tesla το 2025», δήλωσε ο Chris Gannatti, παγκόσμιος επικεφαλής έρευνας στο Wisdomtree. «Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα θετικό σενάριο από εδώ και πέρα».
Σύμφωνα με τον αναλυτή του Evercore ISI, Κρις ΜακΝάλι, ένα μέρος της κεφαλαιοποίησης της Tesla, που κυμαίνεται από 500 έως 600 δισεκατομμύρια δολάρια, προέρχεται από τα ηλεκτρικά και ενεργειακά οχήματα της, ενώ το υπόλοιπο αποδίδεται σε μελλοντικές καινοτομίες, όπως τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα και τα ανθρωποειδή ρομπότ. Οι υπολογισμοί του Nicholas Colas, συνιδρυτή της DataTrek Research, δείχνουν ότι πάνω από το 90% της τιμής της μετοχής της Tesla σχετίζεται με τις μελλοντικές δυνατότητες της εταιρείας.
Αυτό γίνεται εμφανές όταν συγκρίνουμε την αποτίμηση κερδών της Tesla με αυτήν της Nvidia, του γίγαντα στον τομέα των τσιπ τεχνητής νοημοσύνης. Ενώ η Nvidia θεωρείτο η πιο “καυτή” μετοχή στην αγορά, τώρα η Tesla έχει αναλάβει αυτόν τον ρόλο. Ωστόσο, οι αναλογίες τιμής προς κέρδη δείχνουν ότι πρόκειται για δύο πολύ διαφορετικές επιχειρήσεις. Η Nvidia διαπραγματεύεται 32 φορές τα προβλεπόμενα κέρδη της για τους επόμενους 12 μήνες, ενώ η Tesla είναι 129 φορές πάνω!
Αυτή η διαφορά είναι σημαντική, ιδίως δεδομένων των κινδύνων που αντιμετωπίζει η βραχυπρόθεσμη απόδοση της Tesla. Η κυβέρνηση Τραμπ σκοπεύει να μειώσει τις ομοσπονδιακές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που θα καθιστούσε τα ήδη ακριβά οχήματα ακόμη πιο ακριβά σε σύγκριση με τα οχήματα που λειτουργούν με φυσικό αέριο. Περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων της Tesla στις ΗΠΑ, που αντιστοιχούν περίπου στο 20% των παγκόσμιων πωλήσεών της, επωφελούνται από την έκπτωση φόρου, όπως ανέφερε ο αναλυτής της Barclays, Dan Levy. Ωστόσο, μια τέτοια κίνηση είναι πιθανό να βλάψει περισσότερο τους μικρότερους εγχώριους ανταγωνιστές της Tesla, κάτι που θα μπορούσε να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά.
Η ελπίδα για χαλάρωση των κανονισμών είναι, ωστόσο, αβέβαιη, καθώς μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να συμβεί. Επιπλέον, ακόμα κι αν συμβεί, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το Cybercab της Tesla είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει. Αντίθετα, η χαλάρωση των κανόνων πριν η τεχνολογία της Tesla είναι έτοιμη, μπορεί να ωφελήσει τον κύριο ανταγωνιστή της, την Waymo της Alphabet. «Δεν είναι οι κανονισμοί που εμποδίζουν την Tesla όσον αφορά την αυτοοδήγηση», δήλωσε ο Thomas Thornton, ιδρυτής της Hedge Fund Telemetry.
Πηγή: OT.gr