Ο Μάικλ Καν Αρτιάγκα πέτυχε κάτι που κανένας άλλος δεν είχε καταφέρει παγκοσμίως σε 38 χρόνια: ολοκλήρωσε το Tetris σε κονσόλα Nintendo. Το Tetris είναι ένα κλασικό βιντεοπαιχνίδι που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1980, στο οποίο οι παίκτες προσπαθούν να στοιβάξουν γραμμές από τουβλάκια με όσο το δυνατόν λιγότερα κενά. Καθώς προχωρά το παιχνίδι, τα τούβλα πέφτουν ολοένα και πιο γρήγορα, καθιστώντας την τοποθέτησή τους όλο και πιο δύσκολη.
Το Tetris είναι εξαιρετικά δημοφιλές, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 425 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. Ο 16χρονος Μάικλ, ο οποίος μετέδωσε ζωντανά την επιτυχία του στο Twitch με τίτλο «dogplayingtetris», χρειάστηκε 80 λεπτά για να ολοκληρώσει 255 επίπεδα. Όμως, μετά το 255ο επίπεδο, δεν υπήρξε καμία αναγνώριση της επιτυχίας του, καθώς το παιχνίδι επανεκκίνησε στο επίπεδο μηδέν χωρίς καμία γιορτή.
Εσύ αποφασίζεις τι θα συμβεί όταν κερδίσεις στο Super Mario
Σε αντίθεση με τα περισσότερα βιντεοπαιχνίδια, τα οποία δεν έχουν προκαθορισμένο τέλος, όπως το Tetris και το Candy Crush, υπάρχουν παιχνίδια με συγκεκριμένη πλοκή, όπως το «Super Mario Bros». Το Super Mario, που κυκλοφόρησε επίσης τη δεκαετία του 1980 για το Nintendo Entertainment System (NES), απαιτεί από τον παίκτη να καθοδηγήσει τον υδραυλικό Mario μέσα από οκτώ κόσμους και 32 επίπεδα για να σώσει την πριγκίπισσα Peach από τον κακό Bowser. Στο τέλος, αν ο Mario τα καταφέρει, η Peach τον ευχαριστεί με ένα φιλί, και ο παίκτης έχει την επιλογή να συνεχίσει με νέες αποστολές, οι οποίες είναι πιο δύσκολες.
«Φιλοσοφική» συζήτηση όταν ολοκληρωθεί το Minecraft
Ανοιχτό είναι το τέλος και στο κλασικό βιντεοπαιχνίδι Minecraft, το οποίο από την κυκλοφορία του το 2011 έχει γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όλων των εποχών, με πάνω από 140 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Διαθέσιμο για σχεδόν όλες τις πλατφόρμες και κονσόλες, το Minecraft είναι ένα παιχνίδι «sandbox», όπου οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν αν θα δημιουργήσουν, τροποποιήσουν ή καταστρέψουν το εικονικό τους περιβάλλον. Κάθε παίκτης αποφασίζει μόνος του ποιος θα είναι ο στόχος του.
Δεν υπάρχει προκαθορισμένο τέλος στο παιχνίδι, εκτός αν κάποιος παίκτης επιθυμεί να το ολοκληρώσει. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να περάσει μέσα από μια συγκεκριμένη διαδικτυακή πύλη, η οποία είναι δύσκολο να βρεθεί. Όσοι καταφέρουν να φτάσουν στο τέλος, θα αντιμετωπίσουν έναν δράκο που πρέπει να νικήσουν. Αν τα καταφέρουν, θα ενεργοποιηθούν οι τίτλοι τέλους, οι οποίοι περιλαμβάνουν μια φιλοσοφική συζήτηση δύο ανθρώπων σχετικά με τον παίκτη: «Έφθασε πλέον στο υψηλότερο επίπεδο. Διαβάζει το μυαλό μας. Είναι αδιάφορο. Νομίζει ότι είμαστε μέρος του παιχνιδιού. Μου αρέσει αυτός ο παίκτης. Έπαιξε καλά. Δεν τα παράτησε ποτέ.»
Deutsche Welle
Τερέζα Σόρεκ
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος