Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει στραμμένο το βλέμμα της στους influencers. Οι ελεγκτές παρακολουθούν τις δραστηριότητές τους στα social media και έχουν ήδη εντοπίσει κάποιους που παραβιάζουν τους φορολογικούς κανόνες.
Μία γνωστή influencer ανακαλύφθηκε από την ΑΑΔΕ επειδή διαφήμιζε ρούχα στο Διαδίκτυο και πούλησε προϊόντα αξίας 350.000 ευρώ χωρίς να εκδίδει αποδείξεις.
Οι influencers κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τον αριθμό των ακολούθων τους:
- Οι nano-influencers, με έως 10.000 ακολούθους, κερδίζουν 20 – 100 δολάρια ανά ανάρτηση.
- Οι micro-influencers, που έχουν έως 50.000 ακολούθους, παίρνουν 30 – 200 δολάρια ανά δημοσίευση.
- Οι mid-tier influencers, με έως 500.000 ακολούθους, φτάνουν να κερδίζουν 80 – 650 δολάρια για κάθε ανάρτηση.
- Οι macro-influencers, που έχουν έως 1 εκατομμύριο ακολούθους, μπορούν να κερδίσουν μέχρι 1.500 ευρώ ανά διαφήμιση.
- Οι mega-influencers, με πάνω από 1 εκατομμύριο ακολούθους, εισπράττουν περισσότερα από 1.200 ευρώ για κάθε ανάρτηση.