Η General Motors ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα κλείσει τη μονάδα Cruise, η οποία ανέπτυσσε ρομποτικά ταξί, κάτι που αποτελεί σημαντικό πλήγμα για την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ. Η GM είχε επενδύσει σημαντικά στην αυτόνομη οδήγηση, θεωρώντας την προτεραιότητα της στρατηγικής της.
Η εταιρεία, που έχει έδρα το Ντιτρόιτ, δήλωσε ότι σταματά τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης των αυτόνομων ταξί, λόγω των απαιτούμενων χρόνων και πόρων για την επέκταση της επιχείρησης, καθώς και λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού στην αγορά των ρομποτικών ταξί.
Από το 2016, η GM έχει επενδύσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην Cruise, η οποία τώρα θα ενσωματωθεί στο τμήμα τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μια περίοδο όπου η GM έχει περιορίσει τα σχέδιά της για ηλεκτροκίνηση και έχει πουλήσει το μερίδιό της σε βιομηχανία μπαταριών για οχήματα, προκειμένου να επικεντρωθεί στην πιο επικερδή αγορά των επαγγελματικών οχημάτων εσωτερικής καύσης.
Στην αναδυόμενη αγορά των ρομποτικών ταξί, η Cruise αντιμετωπίζει σφοδρό ανταγωνισμό από μεγάλες εταιρείες όπως η Waymo της Google, η Tesla και η κινεζική Baidu. Παράλληλα, ορισμένες εταιρείες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση έργων αυτόνομης οδήγησης λόγω των τεχνικών, οικονομικών και νομικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν.
Τον Οκτώβριο του 2022, η Ford Motor είχε αρχίσει να περιορίζει τη θυγατρική της Argo AI, την οποία είχε συγχρηματοδοτήσει η Volkswagen, και τώρα εστιάζει σε τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού.
Ωστόσο, ο Έλον Μασκ της Tesla συνεχίζει να πιστεύει στο μέλλον των ρομποτικών ταξί, προγραμματίζοντας την ανάπτυξη του δικού του Cybercab. Επίσης, ως σύμβουλος του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, αναμένεται να ασκήσει πιέσεις για την ταχύτερη διάθεση αυτόνομων οχημάτων στην αγορά.
Τον περασμένο μήνα, η Waymo επεκτάθηκε στην υπηρεσία των ρομποταξί της, καλύπτοντας πλέον ολόκληρο το Λος Άντζελες, ενώ την περασμένη εβδομάδα επεκτάθηκε και στο Μαϊάμι.