Η ULC-Energy BV, μια εταιρεία που εδρεύει στην Ολλανδία και ειδικεύεται στην ανάπτυξη πυρηνικής ενέργειας και την παροχή συμβουλών, ολοκλήρωσε πρόσφατα μια λεπτομερή μελέτη σχετικά με τις σχεδιαστικές και οικονομικές επιπτώσεις της χρήσης πυρηνικών αντιδραστήρων για την τροφοδοσία πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου τύπου Newcastlemax. Η μελέτη αυτή υποστηρίχθηκε από την C-Job Naval Architects, η οποία έχει διεξάγει αρκετές έρευνες για τη χρήση πυρηνικής ενέργειας σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία.
Συγκριτική ανάλυση καυσίμων
Η μελέτη της ULC-Energy συγκρίνει ένα πυρηνοκίνητο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax με ένα πλοίο που χρησιμοποιεί συμβατικό μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και ένα άλλο που τροφοδοτείται με πράσινη αμμωνία. Εξετάζονται οι επιπτώσεις του σχεδιασμού, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και οι εμπορικές επιδόσεις κάθε τύπου καυσίμου, με τη βοήθεια της τεχνογνωσίας της C-Job και των γνώσεων της ULC-Energy για τις προηγμένες τεχνολογίες αντιδραστήρων.
Συμπεράσματα της μελέτης
Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, οι δομικές τροποποιήσεις και οι απαιτούμενες αλλαγές ασφαλείας για την ενσωμάτωση ενός πυρηνικού αντιδραστήρα σε πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax θα έχουν ελάχιστη επίδραση στη χωρητικότητα του φορτίου. Η πυρηνική πρόωση προσφέρει το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος ανά μεταφερόμενο τόνο, σημαντικά χαμηλότερο από εναλλακτικές λύσεις όπως η αμμωνία ή το VLSFO.
Αν και το χαμηλότερο κόστος καυσίμου ενός πυρηνοκίνητου πλοίου αντισταθμίζεται εν μέρει από τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες για την κατασκευή του, η μελέτη διαπίστωσε ότι ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax με πυρηνική πρόωση θα μπορούσε να ταξιδεύει περισσότερα χιλιόμετρα, πιο γρήγορα και πιο οικονομικά, χωρίς να παράγει εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Επιπλέον, ένα πυρηνοκίνητο Newcastlemax έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, χαμηλότερες ακόμη και από εκείνες ενός πλοίου που κινείται με πράσινη αμμωνία, αποδεικνύοντας την ικανότητα της πυρηνικής πρόωσης να υποστηρίξει τους στόχους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Προκλήσεις αδειοδότησης
Ωστόσο, η μελέτη αναγνώρισε ότι η μη στρατιωτική πυρηνική ναυτιλιακή πρόωση αντιμετωπίζει προκλήσεις σχετικά με την αδειοδότηση και τη λειτουργία. Επειδή τα περισσότερα σχέδια πυρηνικών αντιδραστήρων που εξετάζονται για ναυτιλιακή χρήση βρίσκονται ακόμη σε εννοιολογικό στάδιο, οι τρέχουσες εκτιμήσεις για το κόστος κεφαλαίου τέτοιων πλοίων είναι περιορισμένες, αν και αναμένεται ότι η ακρίβεια θα βελτιωθεί καθώς τα έργα προχωρούν.
«Αυτή η τελευταία μελέτη της ULC-Energy προάγει την αποστολή μας να παρέχουμε μοναδικές, βασισμένες σε θεμελιώδη στοιχεία αναλύσεις σχετικά με την ενσωμάτωση των πυρηνικών τεχνολογιών σε διάφορες βιομηχανίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ULC-Energy, Dirk Rabelink.
«Η μελέτη αποτελεί άλλο ένα σημαντικό ορόσημο για την υιοθέτηση της πυρηνικής ενέργειας στα θαλάσσια σκάφη», πρόσθεσε ο Niels De Vries, επικεφαλής του τομέα ενέργειας της C-Job. «Δείχνει πώς η C-Job μπορεί να συνεργαστεί ευέλικτα με τους πελάτες της και να συνδυάσει τις γνώσεις της σε σχέδια που προσφέρουν σημαντική αξία». Παρά την κακή φήμη που έχει η πυρηνική ενέργεια λόγω ατυχημάτων, οι επιστήμονες συνεχίζουν να την θεωρούν μια βιώσιμη και καθαρή πηγή ενέργειας.
Πηγή: Nucklear Engineering International, C-Job Naval Architects