Η Google LLC είναι μία από τις πιο σημαντικές εταιρείες παροχής διαδικτυακών υπηρεσιών. Ιδρύθηκε το 1996 από τους Λάρρυ Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν και έγινε ευρέως γνωστή για τη μηχανή αναζήτησής της.
Η φράση «γκουγκλαρέ το» έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, χρησιμοποιούμενη όταν δεν γνωρίζουμε ή δεν θυμόμαστε την απάντηση σε μια ερώτηση, και έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τους millennials. Σε διάστημα δύο δεκαετιών, η Google έχει αναδειχθεί σε μία από τις πιο επιδραστικές εταιρείες που έχουν αλλάξει τον ψηφιακό κόσμο.
Η Google έχει φτάσει στην κορυφή σε μόλις 20 χρόνια, αλλά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει αν θα παραμείνει εκεί.
Ωστόσο, οι νεότερες γενιές φαίνεται να απομακρύνονται από την Google και την αξιόπιστη μηχανή αναζήτησής της, προτιμώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μια έρευνα που διεξήχθη τον Απρίλιο του 2024 σε 2.000 Αμερικανούς από το Forbes Advisor και την Talker Research αποκάλυψε αυτή την αλλαγή.
Η νέα εποχή της αναζήτησης
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 45% των χρηστών της γενιάς Z προτιμούν να χρησιμοποιούν λειτουργίες αναζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντί για την Google, ενώ το 35% των millennials, το 20% της γενιάς X και λιγότερο από 10% των Boomers κάνουν το ίδιο.
Οι νεότεροι χρήστες του διαδικτύου δεν «γκουγκλάρουν» πια, αλλά απλώς «ψάχνουν», όπως ανέφερε ο Mark Shmulik, αναλυτής της Bernstein Research. «Κατευθύνονται ολοένα και περισσότερο σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok, την Amazon ή ακόμα και σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT για να βρουν αυτό που χρειάζονται» πρόσθεσε.
Σε πλατφόρμες όπως το TikTok, μια αναζήτηση για μια συνταγή ή κριτικές εστιατορίων μπορεί να αποφέρει εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες βίντεο. Οι νέοι, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google, Prabhakar Raghavan, σε ένα συνέδριο το 2022, αναζητούν «ένα μέρος για μεσημεριανό γεύμα στα κοινωνικά δίκτυα» και «δεν πηγαίνουν στους χάρτες της Google ή στην αναζήτηση».
Το 2016, περίπου το 40% της γενιάς Z δήλωνε ότι χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια μέθοδο αναζήτησης, αλλά το 2023, το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 53%, όπως αναφέρει το Fortune, επικαλούμενο στοιχεία από την GWI Core.
Μια νέα προσέγγιση στον ψηφιακό κόσμο
Η νέα γενιά βασίζεται ήδη σε εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok ως κύρια πηγή ενημέρωσης και ακολουθεί τους αγαπημένους της influencers, δείχνοντας μια στροφή στον τρόπο που οι χρήστες καταναλώνουν πληροφορίες.
Η Google, ανησυχώντας για την τύχη της όπως αυτή της Yahoo, είναι έτοιμη να προσφέρει μια νέα εμπειρία στους χρήστες της. Σύμφωνα με το Fortune, έχει επενδύσει σε καινοτόμες τεχνολογίες, όπως γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας και τη λειτουργία «Ask Photos», που επιτρέπει στους χρήστες να ρωτούν για πληροφορίες σχετικά με εικόνες που βλέπουν, υποσχόμενη ένα συναρπαστικό μέλλον.