Τα πλήρως αυτόνομα οχήματα έχουν αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα, τα οποία έχουν περιπλέξει το νομικό πλαίσιο και τις ρυθμιστικές διαδικασίες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ανάγκη για νέους κανόνες είναι επιτακτική, καθώς οι υπάρχοντες κανονισμοί αποτελούν σοβαρό εμπόδιο για τις εταιρείες που επιθυμούν να αναπτύξουν οχήματα χωρίς τιμόνι ή πεντάλ, όπως σχεδιάζει η Tesla.
Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης Τραμπ
Μέλη της μεταβατικής ομάδας του εκλεγμένου προεδρικού υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ έχουν δηλώσει ότι σκοπεύουν να δημιουργήσουν ένα ομοσπονδιακό πλαίσιο για τα πλήρως αυτόνομα οχήματα, το οποίο θα αποτελέσει μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών. Αυτή η κίνηση θα μπορούσε να διευκολύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, κάτι που θα ευνοήσει άμεσα τον Έλον Μασκ, διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla και υποστηρικτή του Τραμπ.
Η μετοχή της Tesla έχει σημειώσει σημαντική άνοδο από την ημέρα των εκλογών, γεγονός που δείχνει την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην ικανότητα της εταιρείας να προχωρήσει στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.
Σημαντικά εμπόδια για αυτόνομα οχήματα
Οι τρέχοντες ομοσπονδιακοί κανόνες περιορίζουν την ανάπτυξη αυτοοδηγούμενων οχημάτων σε μόλις 2.500 ετησίως, γεγονός που έχει προκαλέσει καθυστερήσεις στα σχέδια των κατασκευαστών. Η ομάδα του Τραμπ αναζητά ηγέτες πολιτικής για το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να αναπτύξουν ένα νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τα αυτόνομα οχήματα.
Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας επιτρέπει επί του παρόντος στους κατασκευαστές να αναπτύσσουν μόνο 2.500 αυτοοδηγούμενα οχήματα ετησίως.
Προτάσεις και υποψήφιοι
Ένας από τους υποψηφίους για τη θέση του υπουργού Μεταφορών είναι ο Εμίλ Μάικλ, πρώην στέλεχος της Uber, ο οποίος έχει ήδη συζητήσει με την ομάδα του Τραμπ. Άλλοι υποψήφιοι περιλαμβάνουν τους Ρεπουμπλικανούς βουλευτές Σαμ Γκρέιβς και Γκάρετ Γκρέιβς.
Γιατί τώρα
Ο Έλον Μασκ ανακοίνωσε τον Οκτώβριο ότι σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή μεγάλου αριθμού ρομποταξί Tesla χωρίς οδηγό από το 2026. Ωστόσο, οι τρέχοντες κανονισμοί δημιουργούν εμπόδια στα σχέδια του για το Tesla Cybercab, περιλαμβάνοντας περιορισμούς στη μαζική παραγωγή.
Κατά τη διάρκεια της αναφοράς αποτελεσμάτων της Tesla για το τρίτο τρίμηνο, ο Μασκ ζήτησε μια ομοσπονδιακή διαδικασία έγκρισης για τα αυτόνομα οχήματα, δηλώνοντας ότι θα χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε θέση στην κυβέρνηση για να προωθήσει αυτή την πρωτοβουλία.
Ο Τραμπ έχει διορίσει τον Μασκ και τον επιχειρηματία Βιβέκ Ραμασβάμι να ηγηθούν ενός νέου γραφείου Αποτελεσματικότητας της Κυβέρνησης, με στόχο την αποδοτικότητα και τη μείωση των κανονισμών που θεωρούνται υπερβολικοί.
Προηγούμενες αποτυχίες
Προηγούμενες νομοθετικές προσπάθειες για την αύξηση του αριθμού των αυτονομών οχημάτων που επιτρέπεται να κατασκευάζονται ετησίως έχουν αποτύχει. Ένα νομοσχέδιο που προτάθηκε κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ έχει “κολλήσει” στη Γερουσία, ενώ μια προσπάθεια κατά την πρώτη χρονιά της διακυβέρνησης Μπάιντεν απέτυχε λόγω διαφωνιών μεταξύ κατασκευαστών.
Πηγή: ΟΤ.gr