Τα ηλεκτρικά σκούτερ προσφέρουν σε κάποιους μια οικονομική και βολική επιλογή για τις μετακινήσεις τους, ενώ άλλοι τα βλέπουν ως μια επίθεση κατά της δημόσιας τάξης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται χάος στους δρόμους και να απειλούνται οι πεζοί, καθώς και οι ίδιοι οι επιβάτες. Στη Θεσσαλονίκη, οι αρχές έφτασαν στο σημείο να κουράζονται από την καθημερινή ανάγκη να ανασύρουν πεταμένα σκούτερ από τον Θερμαϊκό Κόλπο.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Μαδρίτη σχεδιάζει να απαγορεύσει τη χρήση κοινών ηλεκτρικών σκούτερ από τον επόμενο μήνα, ενώ το Παρίσι προσπαθεί να απομακρύνει τα οχήματα αυτά από τις λιγότερο ασφαλείς περιοχές, απαντώντας στις διαμαρτυρίες για το χάος που προκαλούν στα πεζοδρόμια, όπως αναφέρει το Bloomberg.
«Η προτεραιότητά μας είναι η σωματική ακεραιότητα και η ασφάλεια των πολιτών της Μαδρίτης. Αποσύρουμε την άδεια των εταιρειών που παρέχουν σκούτερ στους δρόμους της πόλης», δήλωσε ο δήμαρχος Χοσέ Λουίς Μαρτίνεθ-Αλμέιδα μέσω ανάρτησής του στο X (πρώην Twitter), μετά την ανακοίνωση του μέτρου από την τοπική κυβέρνηση.
Οι εταιρείες που νοικιάζουν σκούτερ δεν έχουν τηρήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις, όπως η παροχή υπηρεσιών σε όλες τις περιοχές της πόλης, η διασφάλιση ασφαλιστικής κάλυψης και η εφαρμογή τεχνολογιών που θα απαγορεύουν την κυκλοφορία ή την στάθμευση σε απαγορευμένες ζώνες, σύμφωνα με την ανακοίνωση της τοπικής κυβέρνησης.
Η ηγετική κίνηση του Παρισιού
Πέρυσι, οι ψηφοφόροι του Παρισιού αποφάσισαν μέσω δημοψηφίσματος να απαγορεύσουν τα κοινά ηλεκτρικά σκούτερ. Αυτή η απόφαση υποστηρίχθηκε από αξιωματούχους της πόλης που είχαν εκφράσει την απογοήτευσή τους λόγω της κακής διαχείρισης του δημόσιου χώρου από τους παρόχους και των ατυχημάτων που συνδέονται με τα σκούτερ. Η πρωτοβουλία αυτή έκανε το Παρίσι τη μεγαλύτερη πόλη που απομακρύνει τους ενοικιαστές σκούτερ.
Επίσης, το δημοτικό συμβούλιο της Μελβούρνης ψήφισε τον περασμένο μήνα την απαγόρευση των σκούτερ στην κεντρική επιχειρηματική περιοχή, χαρακτηρίζοντάς τα ως κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.
Η Μαδρίτη είχε αναθέσει πέρυσι στις εταιρείες Lime, Dott και Tier Mobility ένα τριετές συμβόλαιο για την παροχή μέχρι 6.000 σκούτερ στην πόλη, αλλά τώρα οι εταιρείες αυτές πρέπει να τα αποσύρουν. Ένα από τα κύρια προβλήματα που εντοπίστηκαν ήταν η ακατάλληλη στάθμευση σε μη εξουσιοδοτημένα σημεία.
Η Lime διαφωνεί με την απόφαση της κυβέρνησης της Μαδρίτης και σκοπεύει να υποβάλει έφεση μόλις λάβει την επίσημη ειδοποίηση, σύμφωνα με δήλωσή της.