Η Waymo, η εταιρεία αυτόνομων οχημάτων που ανήκει στον όμιλο Alphabet της Google, ανακοίνωσε ότι τα ρομποτικά ταξί της είναι πλέον διαθέσιμα σε όλους τους κατοίκους και επισκέπτες του Λος Άντζελες, μετά από επιτυχείς δοκιμές. Περισσότεροι από 300.000 άνθρωποι είχαν ήδη εγγραφεί σε λίστα αναμονής για να χρησιμοποιήσουν τα αυτόνομα ταξί κατά την πιλοτική φάση του προγράμματος που ξεκίνησε νωρίτερα φέτος, γεγονός που δείχνει τη ζήτηση για αυτή την υπηρεσία.
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη χωρίς περιορισμούς από τον Ιούνιο στο Σαν Φρανσίσκο και από το 2020 στο Φίνιξ της Αριζόνα. «Η υπηρεσία μας ωρίμασε γρήγορα και οι επιβάτες μας εκτιμούν τα πλεονεκτήματα της πλήρως αυτόνομης οδήγησης», δήλωσε η Τεκέντρα Μαγουακάνα, συνδιευθύνουσα σύμβουλος της Waymo.
Τον περασμένο μήνα, η Waymo εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς οι επενδυτές και οι τεχνολογικές εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, παρά τις ανησυχίες που εκφράζουν οι ρυθμιστικές αρχές. Για παράδειγμα, τον Απρίλιο, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων ανακοίνωσε ότι διεξάγει έρευνα για την ασφάλεια του «αυτόματου πιλότου» της Tesla.
Ανταγωνισμός
Η Waymo, με έδρα το Μάουντεν Βιου της Καλιφόρνια, είναι πρωτοπόρος στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης και άρχισε να προσφέρει υπηρεσίες ρομποταξί το 2020, πάνω από μια δεκαετία μετά την ίδρυσή της ως εσωτερικό πρόγραμμα της Google. Στον τομέα αυτό, ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Τον Οκτώβριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, παρουσίασε το πρωτότυπο του διθέσιου ρομποτικού ταξί «Cybercab», το οποίο δεν διαθέτει τιμόνι και πεντάλ και προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην Καλιφόρνια και το Τέξας το 2025.
Η εταιρεία Cruise, που ανήκει στη General Motors, αναγκάστηκε να τοποθετήσει οδηγούς για να επιβλέπουν τα ρομποτικά ταξί της, έπειτα από ένα ατύχημα πέρυσι που την υποχρέωσε να αποσύρει προσωρινά όλα τα οχήματά της από τους δρόμους. Εν τω μεταξύ, η Zoox της Amazon ανακοίνωσε την επέκταση των δοκιμών αυτόνομων οχημάτων χωρίς τιμόνι.
Εξελίξεις παρατηρούνται και στην Κίνα, όπου εννέα αυτοκινητοβιομηχανίες έλαβαν άδεια τον Ιούνιο για δοκιμές σε δημόσιους δρόμους. Οι δοκιμές αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 θα πραγματοποιηθούν από εταιρείες όπως η BYD, η Nio, καθώς και κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Changan Automobile, η GAC και η SAIC.