11.3 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαBluesky: Ο καινοτόμος ανταγωνιστής στα κοινωνικά δίκτυα

Bluesky: Ο καινοτόμος ανταγωνιστής στα κοινωνικά δίκτυα

Η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ φαίνεται να υπήρξε καθοριστική στιγμή για την ψηφιακή κοινωνία. Μετά την εξαγορά του Χ (πρώην Twitter) από τον Έλον Μασκ, οι χρήστες άρχισαν να συνειδητοποιούν την τοξικότητα της πλατφόρμας και η μαζική αποχώρηση ακολούθησε, με τον διάσημο συγγραφέα Στίβεν Κινγκ να δηλώνει: «Προσπάθησα να μείνω, αλλά η ατμόσφαιρα έχει γίνει υπερβολικά τοξική».

Μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου, οι χρήστες του Bluesky είχαν ξεπεράσει τα 22 εκατομμύρια.

Πολλοί από αυτούς κατευθύνθηκαν προς την νέα πλατφόρμα Bluesky, η οποία, μόλις μία εβδομάδα μετά τη νίκη του Τραμπ, είχε ήδη συγκεντρώσει ένα εκατομμύριο χρήστες από το Χ. Η ταχεία ανάπτυξή της συνεχίζεται, με τη βάση χρηστών να φτάνει τα 22 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τους «Financial Times», η αύξηση αυτή οφείλεται και στην απόφαση της Meta του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να περιορίσει την προβολή πολιτικού περιεχομένου στις εφαρμογές της, όπως το Facebook και το Instagram.

Τα δεδομένα από το Similarweb δείχνουν ότι οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Bluesky έχουν εκτοξευθεί στα 3,5 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 300% από την ημέρα των εκλογών. Αυτή η ανάπτυξη τοποθετεί την πλατφόρμα μόλις 1,5 φορές πίσω από τα Threads, τα οποία στο παρελθόν είχαν πέντε φορές περισσότερους ενεργούς χρήστες.

Το Bluesky είναι μια κοινωνική δικτύωση που σχεδιάστηκε από τον πρώην CEO του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ, και αναπτύχθηκε παράλληλα με το Twitter όσο ο Ντόρσεϊ ήταν ακόμη στην εταιρεία. Ο ίδιος είχε δηλώσει ότι με μια μικρή ομάδα ειδικών θα προσπαθούσε να εξελίξει την πλατφόρμα, ώστε οι αλλαγές να μπορούν να εφαρμοστούν αργότερα στο Twitter.

Ωστόσο, μετά την εξαγορά του Twitter από τον Μασκ, η εφαρμογή ανέπτυξε τη δική της πορεία. Ο Ντόρσεϊ αποχώρησε από το Bluesky τον Μάιο και τώρα η πλατφόρμα λειτουργεί ως ανεξάρτητη εταιρεία με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Τζέι Γκράμπερ, ο οποίος υπερασπίζεται σθεναρά τα ψηφιακά δικαιώματα.

Οι χρήστες του Bluesky μπορούν να δημοσιεύουν σύντομα μηνύματα και εικόνες, σε ένα περιβάλλον που θυμίζει πολύ το Χ. Μια νέα λειτουργία, γνωστή ως «starter packs», επιτρέπει στους χρήστες να ακολουθούν ομάδες λογαριασμών με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ωστόσο, η μεγάλη προσέλευση χρηστών έχει προκαλέσει αρκετές δυσλειτουργίες, καθώς η πλατφόρμα αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Υπάρχουν επίσης ερωτήματα σχετικά με το πώς θα μπορέσει να δημιουργήσει ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο στο μέλλον.

«Αποκεντρωμένο»

Σύμφωνα με το BBC, το Bluesky αυτοχαρακτηρίζεται ως «τα social media όπως θα έπρεπε να είναι». Αν και οπτικά μοιάζει με άλλες πλατφόρμες, οι χρήστες του μπορούν να δημοσιεύουν, να σχολιάζουν, να κοινοποιούν και να κάνουν like σε αναρτήσεις.

Η κύρια διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι το Bluesky είναι «αποκεντρωμένο», που σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να αποθηκεύουν τα δεδομένα τους σε διακομιστές που δεν ανήκουν στην εταιρεία. Έτσι, αντί να περιορίζονται σε έναν συγκεκριμένο λογαριασμό που σχετίζεται με το Bluesky, μπορούν να εγγραφούν χρησιμοποιώντας άλλους λογαριασμούς που κατέχουν. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το BBC, η πλειονότητα των χρηστών δημιουργεί νέα προφίλ, τα οποία συνήθως έχουν την κατάληξη «.bsky.social».

Η ταχεία ανάπτυξη του Bluesky έχει προσελκύσει την προσοχή της ΕΕ. Σύμφωνα με τους «Financial Times», αξιωματούχοι της ΕΕ κατηγορούν την πλατφόρμα ότι παραβιάζει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς δεν δημοσιεύει τακτικά τον αριθμό των χρηστών της στην περιοχή, όπως απαιτεί η νομοθεσία. Η Κομισιόν έχει ήδη ζητήσει πληροφορίες από τα κράτη-μέλη σχετικά με την παρουσία της πλατφόρμας στις χώρες τους.

Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ»

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο