Και το τηλέφωνο δεν σταματά να χτυπά… Ή μήπως χτυπά και μας ενοχλεί;
Πολλές φορές, ειδικά κατά τις μεσημεριανές ώρες, το τηλέφωνο χτυπά και όταν το σηκώνουμε, επικρατεί σιωπή. Στη συνέχεια, η κλήση διακόπτεται χωρίς προειδοποίηση.
Αυτό το φαινόμενο μπορεί να επαναληφθεί περισσότερες από 3-4 φορές, προκαλώντας εκνευρισμό στον παραλήπτη της κλήσης.
Υπάρχουν «φήμες» που υποστηρίζουν ότι η διακοπή της κλήσης συνοδεύεται από λεκτικούς χαρακτηρισμούς του ενοχλημένου ατόμου, αν και δεν έχουν επιβεβαιωθεί με επίσημα στοιχεία.
«Σιωπηλές κλήσεις»: Ποιες είναι οι κίνδυνοι από τη συλλογή δεδομένων
Τα τελευταία χρόνια, οι σιωπηλές κλήσεις, γνωστές και ως robocalls, έχουν αρχίσει να προκαλούν ενόχληση στους χρήστες. Πρόκειται για κλήσεις όπου, αφού οι χρήστες απαντήσουν, δεν ακούγεται τίποτα και η κλήση διακόπτεται μετά από λίγα δευτερόλεπτα.
Αυτές οι αυτοματοποιημένες κλήσεις είναι μια μορφή ανεπιθύμητης επικοινωνίας που, αν και δεν αποτελούν άμεσο κίνδυνο για την οικονομική ή προσωπική ασφάλεια, μπορούν να είναι ιδιαίτερα ενοχλητικές.
Σύμφωνα με το ABC, οι κλήσεις αυτές προέρχονται από αυτοματοποιημένα συστήματα που καλούν μαζικά αριθμούς. Ο κύριος στόχος τους είναι να ελέγξουν αν ένας αριθμός είναι ενεργός και αν κάποιος θα απαντήσει.
Εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι ο αριθμός είναι διαθέσιμος, η κλήση μπορεί να μεταφερθεί σε έναν ανθρώπινο χειριστή. Αν δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χειριστές τη στιγμή εκείνη, η κλήση αποσυνδέεται αυτόματα, αφήνοντας τον παραλήπτη μπερδεμένο.
Οι αυτοματοποιημένες κλήσεις είναι μια μορφή ανεπιθύμητης επικοινωνίας που, αν και δεν αποτελούν άμεσο κίνδυνο για την οικονομική ή προσωπική ασφάλεια, μπορούν να είναι ιδιαίτερα ενοχλητικές.
Οι εταιρείες τηλεμάρκετινγκ χρησιμοποιούν αυτές τις κλήσεις για να βελτιστοποιήσουν τον χρόνο των χειριστών τους. Εξασφαλίζοντας ότι συνδέονται μόνο με ενεργούς αριθμούς, μπορούν να κατευθύνουν τις προσπάθειές τους πιο αποδοτικά και να ενημερώνουν τις βάσεις δεδομένων τους, επιβεβαιώνοντας ποιοι αριθμοί χρησιμοποιούνται.
Αυτό σημαίνει ότι αν ένας χρήστης απαντήσει σε μία από αυτές τις κλήσεις, είναι πιθανό να λάβει περισσότερες στο μέλλον, είτε από την ίδια εταιρεία είτε από άλλες που έχουν αποκτήσει τα δεδομένα του.
Πώς να τις σταματήσετε
Για όσους επιθυμούν να μειώσουν τις ανεπιθύμητες κλήσεις, μια προτεινόμενη λύση είναι η λίστα Robinson, μια υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες να περιορίσουν τις διαφημιστικές κλήσεις που λαμβάνουν.
Η εγγραφή σε αυτή τη λίστα δεν εγγυάται την πλήρη εξάλειψη των ανεπιθύμητων κλήσεων, αλλά μπορεί να μειώσει σημαντικά τη συχνότητά τους.
Εάν δεν επιθυμείτε να εγγραφείτε στη λίστα, μπορείτε να αποκλείσετε τους αριθμούς που σας καλούν. Τα σύγχρονα smartphone διαθέτουν συχνά ενσωματωμένες λειτουργίες αποκλεισμού συγκεκριμένων επαφών, ενώ υπάρχουν και εφαρμογές που αναγνωρίζουν και αποκλείουν πιο αποτελεσματικά τις ανεπιθύμητες κλήσεις.
Όπως τονίζει το ABC, πρόσφατες έρευνες αποκάλυψαν ότι περισσότερες από 2.400 εταιρείες παρόχων δεν είχαν καταχωρηθεί σωστά και δεν υπάρχει καμία ευθύνη για ψευδείς ή παραπλανητικές καταθέσεις, επιτρέποντας στις κλήσεις spam να διαρρέουν.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι πάροχοι υποχρεούνται να διορθώσουν τις εγγραφές τους ή να τις αφαιρέσουν από τη βάση δεδομένων της FCC (Federal Communications Commission). Εάν δεν συμμορφωθούν, οι κλήσεις τους δεν θα γίνονται αποδεκτές.
Αν και αυτό δεν θα σταματήσει τις κλήσεις spam αμέσως, είναι ένα βήμα προς την κατεύθυνση της δυσκολίας πρόσβασης τους σε εσάς.
Robocalls και AI
Μια νέα ανησυχητική τακτική έχει εμφανιστεί σχετικά με το φαινόμενο των robocalls. Αυτή η στρατηγική χρησιμοποιεί φωνές που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη για να θέσουν απλές ερωτήσεις, όπως «Με ακούς;» ή «Ήθελα να σου μιλήσω για…».
Ο στόχος είναι να ηχογραφηθεί ο παραλήπτης να λέει τη λέξη «ναι». Αυτή η ηχογράφηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξουσιοδότηση ανεπιθύμητων χρεώσεων ή συνδρομών, παρουσιάζοντας την ως δήθεν απόδειξη συγκατάθεσης.