Μετά την σχεδόν δεκαετή οικονομική κρίση και τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου γνώρισε μια άνοδο τα τελευταία χρόνια. Όμως η ανανέωση του στόλου των οχημάτων στους δρόμους της χώρας μας προχωρά με πολύ αργούς ρυθμούς. Κάτι που αποδεικνύεται με αριθμούς.
Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) Η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο μέσο όρο ηλικίας οχημάτων από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων είναι τα 17,3 έτη (ακολουθεί η Εσθονία στα 16,6 έτη).
- Η μέση ηλικία των φορτηγών είναι τα 21,4 έτη (ακολουθεί η Ρουμανία στα 15,8 έτη).
- Η μέση ηλικία των φορτηγών είναι τα 23 έτη (ακολουθεί η Εσθονία στα 20,9 έτη).
- Στα λεωφορεία, η μέση ηλικία είναι 18,8 έτη (ακολουθεί η Ρουμανία στα 17,1 έτη).
Συνολικά, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν 6,7 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων τα 5,5 εκατομμύρια είναι επιβατικά. Από αυτά, τα 4,5 εκατομμύρια είναι άνω των 10 ετών.
Πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σχολίασε το ενδεχόμενο επανέναρξης του μέτρου ανάκτησης ως μέτρο ανανέωσης του στόλου οχημάτων. «Η συνταξιοδότηση είναι μια σκέψη, αλλά δεν έχω κάτι συγκεκριμένο αυτή τη στιγμή. Ο στόλος μας είναι ο παλαιότερος στην Ευρώπη. Τέτοιες ιδέες είναι χρήσιμες, έχουν τεθεί στο τραπέζι, αλλά όλα εξαρτώνται από το ζήτημα του κόστους και του τρόπου εύρεσης των πόρων για την υλοποίηση των πάντων».