5.5 C
Athens
Σάββατο, 28 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΤεχνολογίαΓιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φτάνουν στην Αράχωβα; Όχι, δεν είναι θέμα...

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φτάνουν στην Αράχωβα; Όχι, δεν είναι θέμα παγετού.

Η πρόσφατη εμπειρία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Αράχωβα αποκάλυψε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτά τα οχήματα σε συνθήκες παγετού. Το περιστατικό συνέβη ανήμερα Χριστουγέννων, όταν δεκάδες ηλεκτρικά οχήματα ακινητοποιήθηκαν στον δρόμο από το Λιβάδι προς την Αράχωβα, προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Αρχικά, πολλοί πίστευαν ότι η αιτία του προβλήματος ήταν οι οδηγοί που δεν είχαν τοποθετήσει αντιολισθητικές αλυσίδες. Ωστόσο, η Ελληνική Αστυνομία ανακοίνωσε ότι οι ακινητοποιήσεις οφείλονταν κυρίως σε ηλεκτρικά οχήματα που έμειναν χωρίς μπαταρία.

Χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι η ΕΛΑΣ υποτίμησε το πρόβλημα που προκλήθηκε από την απουσία αλυσίδων στα οχήματα. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη μεγάλη διείσδυση σε χώρες με χαμηλότερες θερμοκρασίες από την Ελλάδα, όπως η Νορβηγία και η Ελβετία.

Η παγκόσμια μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς. Το 2024 αναμένεται να είναι δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος κυκλοφόρησαν περίπου 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα, η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων αντικατοπτρίζει την στροφή των καταναλωτών προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Τι συνέβη με τα ηλεκτρικά οχήματα

Ο διευθυντής μάρκετινγκ της ηλεκτροκίνησης στη ΔΕΗ blue, Απόστολος Χουλιάρας, παρέχει τρεις «Μύθους και Αλήθειες» σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα:

⚠ Μύθος 1: Τα EV αντιμετώπισαν τεχνικά προβλήματα λόγω του υπερβολικού ψύχους.
✅ Αλήθεια: Τα ηλεκτρικά οχήματα λειτουργούν αποτελεσματικά ακόμη και σε θερμοκρασίες έως -20°C. Η θερμοκρασία στην Αράχωβα ήταν 0°C, που δεν θεωρείται υπερβολικό κρύο και σίγουρα δεν δικαιολογεί δυσλειτουργία.

⚠ Μύθος 2: Τα EV έχασαν την πρόσφυση στο χιόνι και δεν μπορούσαν να κινηθούν.
✅ Αλήθεια: Όλα τα οχήματα, είτε ντίζελ, βενζίνη ή ηλεκτρικά, χάνουν πρόσφυση στο χιόνι αν δεν είναι εξοπλισμένα με κατάλληλα ελαστικά ή αλυσίδες. Αυτό δεν είναι πρόβλημα αποκλειστικά για τα EV.

⚠ Μύθος 3: Οι μπαταρίες των EV εξαντλήθηκαν εντελώς, αφήνοντας τα αυτοκίνητα αποκλεισμένα.
✅ Αλήθεια: Πριν η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος φτάσει στο 0%, ο οδηγός λαμβάνει προειδοποιήσεις και έχει χρόνο να σταθμεύσει με ασφάλεια. Η απόσταση των 10 km από τον προορισμό δεν καταναλώνει περισσότερο από το 10–15% της μπαταρίας. Αν ο οδηγός δεν φόρτισε επαρκώς πριν την εκκίνηση, αυτό είναι θέμα του οδηγού και όχι του οχήματος.

Ο τεχνικός διευθυντής στην Autohertz Hellas, Χριστόφορος Παπανικολάου, επισημαίνει ότι πολλοί οδηγοί, είτε βενζινοκίνητων είτε ηλεκτρικών οχημάτων, δεν έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση για οδήγηση σε χιόνι. Πολλοί από αυτούς δεν έχουν μελετήσει καν το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου τους.

Ο κ. Παπανικολάου προσθέτει ότι «τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν μεγάλα περιθώρια λάθους σε σύγκριση με τα θερμικά, καθώς είναι πιο βαριά και απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή στους ελιγμούς, επειδή χρειάζονται περισσότερη απόσταση για να ακινητοποιηθούν».

Πρόβλημα η έλλειψη σταθμών φόρτισης στην περιοχή

Ο κ. Παπανικολάου τονίζει ότι «η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών των EVs είναι μικρότερη σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, με αποτέλεσμα η θέρμανση της καμπίνας και η προθέρμανση της μπαταρίας να καταναλώνουν πολλή ενέργεια».

Η έλλειψη σταθμών φόρτισης

Το περιστατικό στην Αράχωβα ανέδειξε τις ανεπάρκειες στις υποδομές και την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πολλοί οδηγοί δεν ήταν προετοιμασμένοι για τις ιδιαιτερότητες των ηλεκτρικών οχημάτων σε ακραίες καιρικές συνθήκες, κάτι που υπογραμμίζει την ανάγκη για καλύτερη πληροφόρηση.


Ανεπαρκής είναι ο αριθμός σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος των οδικών δικτύων στις περισσότερες χώρες της ΕΕ

Η έλλειψη επαρκούς δικτύου φόρτισης αναδεικνύει την ανάγκη για επενδύσεις στις υποδομές. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι οδηγοί στη βόρεια Ευρώπη αντιμετωπίζουν παρόμοιες καιρικές συνθήκες, αλλά έχουν στη διάθεσή τους ένα εκτενές δίκτυο φορτιστών υψηλής τάσης. Στη Νορβηγία, για παράδειγμα, οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν εμποδίζουν τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς σχεδόν το 25% των οχημάτων στους δρόμους είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Πηγή: OT.gr

Monomaxos News
Monomaxos Newshttps://monomaxos.gr
Monomaxos Ενημερωθείτε με τα τελευταία νέα, εμπεριστατωμένα άρθρα και αναλύσεις. Η αξιόπιστη πηγή σας για ποιοτικό περιεχόμενο στην Ελλάδα.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημοφιλέστερο